امام جمعه وردنجان گفت: مسجد،با ویژگی های خاص خود، یک نهاد منحصر به فرد اجتماعی است.
کد خبر: ۹۴۰۷۴۸۲
|
۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام علی محمدی افزود: ظرفیت های علمی، فرهنگی و اجتماعی مساجد، برای شکوفا سازی افکار مخاطبین  بسیار مهم است.

امام جمعه وردنجان گفت: مساجد پایگاهی برای عبادت فردی و جمعی انسانها و افزایش بصیرت دینی، سیاسی و کمک رسانی در مسایل اجتماعی محسوب می شوند و خداوند مساجد را برای تکامل انسانها بنا کرده است.

کارشناس مسایل مذهبی اظهار کرد: در صدر اسلام مدیریت مساجد توسط پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله وسلم انجام می‌شد و نبی گرامی اسلام حکومت اسلامی را در مساجد تشکیل دادند، گفتمان سازی،‌آموزش، فرهنگسازی، تبیین و ارایه راهکارههای لازم در مسجد برای مردم بیان و معرفی می شد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: برای فعال شدن بیشتر مسجد،متولیان مساجد باید در جذب و میدان دادن کاری به جوانان و نیز واگذاری امورات فرهنگی،اجتماعی و آموزشی مساجد به نسل جوان اهتمام ویژه داشته باشند.  

امام جمعه وردنجان گفت: اگر مسجد مرکزی برای شکوفایی استعدادهای جوانان در ابعاد فرهنگی،هنری،علمی باشد، محل اجتماع آنان می شود، مسجد با ویژگی های خاص خود، یک نهاد منحصر به فرد اجتماعی است که اگر به نقش آفرینی کامل خود برسد، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد.

ارسال نظرات