معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
تلاش می‌کنیم تا هزینه درمان در کشور کاهش پیدا کند تا مردم در این شرایط سخت اقتصادی در مضیقه قرار نگیرند.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۳۷
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸

به دنبال کاهش هزینه درمان هستیم

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،  معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت گذشته و در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا عمده تمرکز‌ها به سمت درمان رفته بود و انواع دارو‌ها وارد کشور شده و از این طریق به دنبال کنترل بیماری کرونا بودند اما در دولت سیزدهم و با تاکید وزیر بهداشت قرار شد تا عوامل پیشگیرانه به ویژه واکسیناسیون عمومی در اولویت برنامه‌ریزی‌ها قرار گیرد تا دغدغه‌ها و مشکلات در این حوزه کاهش پیدا کند.

یونس پناهی ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را در کنار واکسیناسیون برای کنترل سویه‌های مختلف کرونا یادآور شد و گفت: همچنان تاکید ما بر واکسیناسیون عمومی است که تاکنون با واردات ۱۲۰ میلیون دز واکسن ۸۰ درصد مردم ایران واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون دز تزریق در مرحله سوم واکسن کرونا انجام شده است، افزود: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امیدواریم در خیز ششم که پیش‌رو است کمترین آسیب‌ها و دغدغه‌ها را شاهد باشیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با قدردانی از فعالیت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل و مسئولان در کنترل این بیماری در پیک‌های مختلف خاطر نشان کرد: هر چند اول تا انتهای این ویروس جهش یافته معلوم و مشخص نیست و هر روز به شکل وحشی‌تر سرعت انتشار این ویروس خطرناک بالا می‌رود، اما ضروری است همچنان مراقبت‌های بیشتری را انجام دهیم تا گرفتار این ویروس خطرناک نشویم.

پناهی با اشاره به اینکه تا کنون ۸۰۰ فرد مبتلا به سویه امیکرون در کشور شناسایی شده است، مدل انتشار امیکرون را شبیه کبریتی دانست که به یک جنگل می‌زنند و امکان سرعت انتشار این ویروس خطرناک بسیار بالا بوده و امکان سرایت نیز در بالاترین حد است.

وی اضافه کرد: در کنار تزریق هر ۳ دز واکسن، ضروری مردم بیشتر اعتماد به مسئولان امر داشته باشند و از انواع واکسن‌ها برای تزریق و پیشگیری از ابتلاء به این بیماری استفاده کنند.

پناهی تنوع تولید واکسن داخلی را یادآور شد و بیان کرد: دیگر نیازی به واردات واکسن کرونا وجود ندارد و به اندازه کافی ذخیره واکسن داخلی در کشور موجود است.

ارسال نظرات