خبرهای داغ:
به همت بسیجیان شهرستان تیران و کرون برگزار شد.

یادواره شهدای شهرستان تیران و کرون

به همت بسیجیان شهرستان تیران و کرون یادواره شهدای شهرستان تیران و کرون در محل حسینیه قدیم شهر تیران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۷۵۵۵
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از شهرستان تیران و کرون ، یادواره شهدای شهرستان تیران و کرون  با حضور مسئولین وفرماندهان نظامی و انتظامی و خانواده معظم شهدای شهرستان در محل حسینیه قدیم شهر تیران برگزار شد.

حجت الاسلام ماندگاری استاد حوزه ودانشگاه فرمودند: این دنیا پر از سختی برای امامان و اولیا خدا بوده است ولی با وجود این همه از مشکلات حالشان خوب بوده است اما چطور می شود سختی ها کمتر امتحانات کمتر ولی حالمان خوب نیست چکارکنیم که حالمان خوب شود سختی های امام خمینی بیشتر بود یا ما ولی وقتی از امام می پرسیدند حال شما چطور است می گفتند خوبم.چرا حال امام خوب بود.

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه قران می گوید انسانها اگر چهار ویژگی راداشته باشند حالشان خوب است تصریح کردند:اگر اولیاء خدا در پرتگاه و در جنگ و در زندان باشند حالشان خوب است علت خوب بودن حال اولیا الهی این 4 ویژگی است:اولی اونهاییی که روح ناسپاسی دارند حال خوبی ندارند و انهایی که حال شکرگزاری(الحمدالله) دارند حالشان خوب است(ایه 3 سوره انسان)اگر روح شکر گزاری ادم داشته باشد حالش خوب است و حال دیگران را نیز خوب می کنداگر کفران نعمت کنی حال خودت بد می شود و حال دیگران را نیز بد می کنی آدم های کفران نعمت نیمه خالی لیوان را می بینند  و انهایی که شکر گزارند نیمه پر لیوان را می بینند.

استاد حوزه ودانشگاه  گفت:دومی روح صبر ومقاومت است شکر بر نعمت ها و صبر بر نعمت های بعدی به صابران بشارت بده به صبر در انجام تکالیف (صبر برطاعت) صبر بر معصیت، صبر برمصیبت خدا به صابران صبر وسعه وجودی می دهد اگر سعه وجودی داشته باشیم 50 درصد پرونده های دادگاه ها حل می شود روح صبر و مقاومت(الله اکبر) خدا بزرگ است و مشکلات حل می شود.

وی افزود:سومی روح امیدواری است نه نا امیدی حال ادمهای امید وار خوب است خدا را ما رابس است اعتقاد ما به خدا کم شده است خدا اتش را برای ابراهیم سرد کرد دریا را برای موسی شکافت خدا ما را بر صدام امریکا و داعش پیروز کرد با لا الله الا الله خدا مشکلات ما را حل می کند با خدا باش تا پادشاهی کن بی خدا باش هیچ غلطی نمی توانی بکنی.

ایشان اظهار کردند:چهارم سبحان الله پاک و منزه است خدا حسن ظن به خدا حسن خوب به خدا دارند هر چه از دوست رسد نکوست یکسری ظن بد به خدا دارند.

ایشان در پایان گفتند:حال اولیاء خدا خوب است چون به حقیت این 4 ذکر رسیده اند واگر این 4 ذکر در جامعه پیاده شود تمام مشکلات حل و حالمان خوب می شود.

در ادامه یادواره سردارمحمد احمدیان به روایت گری و برادرحاج محمد یزدخواستی به مداحی پرداختند و در پایان از خانواده معظم شهدا تجلیل شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار