مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تأثیرگذاری طرح «چهره به چهره» در موضوعات فرهنگی، گفت: مردم نقش آفرین گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم هستند.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۰۴
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

 

 

 

 

 

به گزارش  خبرگزاری بسیج، رضا ثقتی در با اشاره به اینکه تولیت اصلی یک طرح و رویداد در برش استانی حضور می‌یابد نشان دهنده اهتمام، جدیت و اهمیت این طرح است، اظهار کرد: وزارت ارشاد افق روشن و بلندی برای طرح «چهره به چهره» ترسیم کرده است.

وی با بیان اینکه وزارت ارشاد از اجرای این طرح به دنبال اتفاقات بزرگ، اثرگذار و متحول کننده در بخش فرهنگ و هنر و حوزه دینی جامعه است، گفت: در گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم موضوع عدالت فرهنگی در رأس امور قرار دارد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه با اشاره به اینکه موضوع مردم محور بودن این گفتمان در کنار عدالت فرهنگی بیش از همه در اولویت قرار دارد، افزود: اتفاقات و رویدادهای بزرگی باید توسط خود مردم مدیریت و اداره شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر دولت و حاکمیت نقش تسهیل کننده، پشتیبانی و سیاست گذار را دارند، اضافه کرد: اجرای طرح «چهره به چهره» یکی از رویدادهای بزرگ در حوزه فرهنگی است خود مردم و عناصر فعال فرهنگی تأثیرگذار و نقش آفرین خواهند بود.

ثقتی با اشاره به اینکه در استان گیلان در بسیاری از مؤلفه‌های فرهنگ و هنر یکی از استان‌های پیشرو محسوب می‌شویم که نشان دهنده بافت دینی و فرهنگی گیلان است، تصریح کرد: راه اندازی و استقرار نخستین حکومت شیعی، شکل گیری مینیاتوری از انقلاب اسلامی و تقدیم هشت هزار شهید به انقلاب و نظام در گیلان همه نشان دهنده سابقه این استان در حوزه فرهنگ دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه در حوزه هنر نیز بسیاری از هنرمندان گیلانی در مسیر در موضوعات اجتماعی و فرهنگی که طرح «چهره به چهره» با آن بسیار سر و کار دارد پیشرو و پیشگام هستند، ادامه داد: هنرمندان گیلان نسبت به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگ عمومی حساس هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: در زمینه گفتمان انقلاب نیز در رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان حمایت جریان‌های انقلابی بدون لکنت است حوزه انقلابی بسیار گسترده بوده و همه می‌تواند در این بخش فعالیت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب مختص یک جریان خاص نیست، اضافه کرد: رویکرد دولت جدید نیز بر همین راستا است که باید همه از گفتمان انقلاب با هر تفکر و سلیقه‌ای بهره مند شوند.

ثقتی همچنین به موضوع تالار مرکزی رشت و مجوز وزارت ارشاد برای بهره برداری دو ساله این مجموعه توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و رفع نواقص اشاره کرد و گفت: با تأمین هزینه بالای نگهداری این مجموعه از سوی استانداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان فعالیت این تالار مجدد آغاز شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت نیز در این مسیر در کنار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان قرار گرفته است، افزود: فعالیت مجدد این تالار هدیه دولت سیزدهم به هنرمندان و فعالان فرهنگی استان گیلان است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های فراوان تالار مرکزی رشت، اضافه کرد: با بهره برداری رسمی از این تالار بیش از ۲۰ هزار متر مربع به سرانه فضای فرهنگی و هنری استان گیلان افزوده شده است.

وی با تأکید بر بهره مندی از ظرفیت‌های این تالار در حوزه برنامه‌های فرهنگی و دینی، بیان کرد: می‌توانیم از ظرفیت‌های تالار مرکزی رشت برای طرح «چهره به چهره» نیز استفاده کنیم.

ثقتی با اشاره به پیری جمعیت در گیلان و طلاق‌های زودهنگام به عنوان تهدیدهای جدی برای این استان، تصریح کرد: برخی از آسیب‌های اجتماعی دیگر همانند اعتیاد، سرقت از مهم‌ترین آسیب‌هایی است که می‌تواند در قالب طرح «چهره به چهره» به آن پرداخت.

ارسال نظرات