خبرهای داغ:
بسیج گزارش می دهد؛

تنگنای معیشتی فرهنگیان پاشنه آشیل آموزش و پروش/ شبکه های اپوزیسیون دلسوز فرهنگیان نیستند

شبکه های خارجی دلسوز فرهنگیان نیستند و عقده های سیاسی خود را پیگیری می کنند تنها پاشنه آشیل معلمان معیشت است با این روند نمی توان نسل خوبی پروش داد.
کد خبر: ۹۴۰۷۶۲۷
|
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱

قزوین_به گزارش بسیج، معلمی مقدس ترین شغل در منظر اسلام است و در شعائر اسلامی معلمی را شغل انبیا می دانند، ارزش و اعتبار معلم در ارتقا سلامت نسل های حال و آینده بر هیچ کس پوشیده نیست، اما به دلیل اجرا نشدن و ناکارآمد بودن یا عدم به روزرسانی برخی قوانین، سبب شده است معلم با مشکلات معیشتی و ارتقا شغلی مواجهه شود.

وقتی حداقل های زندگی برای اموزگار فراهم نباشد بیشتر از آن که دغدغه تربیت نسل داشته باشد گرفتار پیچ و خم های زندگی می شود که به دلیل مدیریت سو بر آنها تحمیل شده است. پرداخت دستمزد که کفاف زندگی معلمان را نمی دهد واقعا آزار دهنده است. عدالت در پرداخت ها به محاق رفته است و گویا هیچ کس دغدغه ای برای معیشت فرهنگیان ندارد. وقتی صدای مردم خود را نشنویم حتما دشمنان خواهند شنید و برای آسیب بیشتر به کشور برنامه ریزی خواهند کرد.

مطالبه فرهنگی صنفی برای اجرای قانون

الله بخشی یکی از فرهنگیان معترض به شرایط موجود در خصوص مطالبه گری فرهنگیان شاغل و بازنشسته در گفتگو با خبرنگار بسیج قزوین گفت: ما فرهنگیان اعتقاد قلبی و باور ایمانی به انقلاب و رهبری داریم، اعتقاد به سیره امام و شهدا در روح و جان معلمان نهفته است. تجمع ها و اعتراضات فقط جنبه مطالبه گری دارد و کسی حق ندارد.

شبکه های خارجی و فرصت طلبان داخلی باید درک کنند که تجمع معلمان یک مطالبه درون سازمانی بوده و هیچ ارتباطی به این جریانات برانداز ندارد، مشکلات ما از طریق قانون و حق اعتراض پیش بینی شده در قانون اساسی حل خواهد شد. شبکه های خارجی که خود را دلسوز مردم و فرهنگیان جا می زنند بدانند ما نیازی به شما نداریم و خط فرهنگیان از شما جداست.

ما فرهنگیان، پرورش دهندگان نسل انقلابی هستیم و پروژه بگیران سرویس های جاسوسی که خیرخواه مردم نیستید بدانند ما انقلاب را با خون خویش حفاظت خواهیم کرد.

حقوق ماهانه کمتر از ۲میلیون در آموزش و پرورش

وی افزود: اگر مسئولان داخلی و آموزش پرورش، مجلس شورای اسلامی به وظایف خویش عمل کنند، چه لزومی دارد معلم برای حداقل های مورد نیازش به مشکلات عدیده مبتلا شود و در ابتدایی ترین هزینه زندگی با چالش مواجهه گردد. بسیاری از معلمان در دورترین نقاط استان درس می دهند و ماهانه کمتر از ۲ میلیون تومان دریافت می کنند.

بسیاری از معلمان سالهاست بدون بیمه و امید به آینده کار می کنند، در داخل خانواده و زندگی خصوصی خویش با چالش جدی مواجهه شدند. برابر قانون ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه ها باید به معلمان پرداخت شود و مطالبه جدی در خصوص کیفیت آموزش رایگان اعمال شود، با معلم اجاره ای نمی توان آینده خوبی برای کشور متصور شد.

امنیت شغلی و بیمه را تضمین کنید

این فرهنگی مطالبه گر عنوان کرد: امنیت شغلی را از دست دادیم، افرادی هستند که بیش از ۱۰سال خدمت کردند اما هرگز بیمه و حقوق مناسب ندارند. چرا به قوانین مصوب خودشان پایبند نیستند. عدم اجرای قانون خسارت بارتر از قانون شکنی می باشد. فوق العاده شغل و فوق العاده ویژه به معلمان تعلق نگرفته است و علیرغم داشتن مصوبه ابلاغ قانونی، این امر بلا تکلیف مانده است.

لحاظ نشدن رتبه بندی و مدرک تحصیلی از اداری به آموزشی، علیرغم داشتن مدرک کارشناسی و ارشد تغییر رسته صورت نمی گیرد. امتیازات کارمندی ۵۰ درصد برابر فصل دهم، حق مسکن، کار، بیمه، با وجود قبولی در آزمون طرح استخدامی تبدیل وضعیت قراردادی و پیمانی بعد از ۹سال صورت نگرفته و فرهنگیان خواهان اعمال و اجرای قانون در خصوص مزایای فوق هستند.

وی افزود: آموزش پرورش پست کارشناسی و تغییر سمت را انجام نمی دهد. برخی با مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در حال تدریس هستند. حقوق و دستمزد بسیار پایین است در حالی که بیش از ۵ سر عائله دارند و امروز ما فرهنگیان به عنوان قشر زحمت کش و انقلابی جامعه خواستار رسیدگی به مطالبات مان هستیم.

انتهای پیام/۱۰۰۲

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار