استاندار ایلام گفت: بدنبال بارندگی های شب‌ گذشته، سیل و طغیان رودخانه های فصلی، ۱۱۰ میلیارد تومان به اماکن مسکونی و تجاری و زیرساختهای بخش کلات مورموری خسارت وارد شده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۳۷
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن بهرام نیا در نشست ستاد بحران مورموری با تشکر از اقدامات به هنگام اعضای ستاد بحران استان و شهرستان های آبدانان و دهلران اظهار داشت: از این میزان خسارت وارده ۹۰ میلیارد تومان مربوط به اماکن عمومی و زیرساخت های شهر و روستاهای تابعه و ۲۰ میلیارد ریال آن نیز خسارت به وسایل و لوازم و اموال شخصی مردم بخش کلات مورموری وارد شده است.

وی با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارات وارده درحوادث طبیعی افزود: شایسته است همه دستگاه های اجرایی بخصوص شهرداری و منابع طبیعی از تجربه این حادثه استفاده کرده و در کوتاهترین زمان ممکن با توسعه فضاهای سبز و نهضت درختکاری و همچنین احداث سازه های سنگی ملاتی در مجاری بالادستی و جلوگیری از سیلاب های مخرب، از تکرار اینگونه حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کنند.

استاندار ایلام با قدردانی از مشارکت همه نهادهای دولتی و مردمی، نمایندگان استان و اصحاب رسانه، اضافه کرد: شعار دولت مردمی آقای دکتر رئیسی در تعامل و مشارکت همه دستگاههای اجرایی و تشکلهای مردم نهاد در سیل مورموری عینیت پیدا کرد و به یک الگوی عملی و خاطره خوشی برای مردم تبدیل شد و بخشی از فشارهای روحی روانی اهالی مورموری را کاهش داد.

بهرام نیا با ابلاغ سلام‌ وزیر کشور خدمت مردم مورموری، تصریح کرد: بر اساس قول مساعد وزیر کشور طی ۲ تماس مسقیم با بنده همه خسارت های وارده به مردم در اثر سیل اخیر در زمینه وسایل و لوازم خانگی و زیرساخت های کشاورزی و دامداری از طرف دولت جبران می شود.

وی به مدیران کل استانی دستور داد با تنظیم گزارشات دقیق و مستند و شناسایی نقاط حادثه خیز شهر مورموری در قالب یک طرح مدون و علمی و مراعات موازین فنی و مهندسی برای جلوگیری از اینگونه رخدادهای تاسف بار جلوگیری کنند.

وی از نقش سازنده رسانه های عمومی در پوشش درست و بموقع  این حادثه طبیعی نیز تقدیر بعمل آورد.

ارسال نظرات