امام جمعه یزد با انتقاد از اینکه آموزش در مدارس کشور باید با محوریت قرآن آغاز شود، گفت: کادرسازی امری ضروری و ریشه ای است و باید مدنظر این مراکز باشد.
کد خبر: ۹۴۰۷۷۵۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در دیدار با مسئولان موسسه تبلیغی آینده سازان قم با اشاره به خاطراتی از اواخر عمر پهلوی در ایران اظهار داشت: رژیم پهلوی و مزدورانش در صدد بودند که به هر ترتیب شده، انقلاب را متوقف کنند و پیشنهاد تشکیل مجلس ملی، انحلال ساواک، سلطنت محمدرضا و ... را می‌دادند و عده‌ای این موضوع را پذیرفته بودند، اما امام راحل می‌فرمودند که به هر ترتیب شاه باید برود.

وی بیان کرد: امام معتقد بود که شاه ریشه طاغوت است و تا وقتی ریشه باشد، هر چه شاخ و برگ آن را بزنید، باز هم رشد می‌کند و باید این ریشه استکبار و استعمار را زد.

امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون نیز کار‌هایی دارد انجام می‌شود که اساسی و ریشه‌ای است و یکی از مهمترین کار‌های ریشه‌ای که باید انجام شود، کادرسازی است و اگر قرار باشد روزی تحولی عظیم در کشور ما ایجاد شود، کادرسازی نیاز است و زحماتی که در موسسات دینی و فرهنگی، حوزه‌ها و ... انجام می‌شود، آن زمان نتیجه خواهد داد.

وی ادامه داد: مسئله اصلی در زمینه سازی برای رشد انقلاب، ایجاد تحول بزرگ در موسسات آموزشی، دانشگاه‌ها و مدارس است و گرچه اکنون اقداماتی که انجام می‌شود، بسیار خوب و در مسیر تحول است، اما در برخی مدارس و دانشگاه‌ها اندیشه‌هایی وجود دارد که تأمل برانگیز است.

ناصری با تاکید بر لزوم تحول در سیستم آموزشی کشور تاکید کرد: در مدارس ما آموزش باید با محوریت قرآن آغاز شود و از این موضوع نترسید و مسئولان امر از به هم ریختن سبک آموزش غربی‌ها در مدارس، واهمه نداشته باشند.

امام جمعه یزد اظهار داشت: اگر ریشه و برنامه ریزی غربی برداشته نشود، نمی‌توانیم به جایی برسیم و نمی‌توانیم انقلاب را آنگونه که شایسته است، صادر کنیم.

وی تصریح کرد: سه اصل تدین، تعقل و تفکر باید به سیستم آموزشی ما بازگردد تا هویت دینی و اسلامی، خلاقیت، ایده پردازی، قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست، تعهد به کشور و. در دانش آموزان شکل بگیرد و تقویت شود.

ناصری با بیان اینکه جمعیت دانش آموزی بسیار بزرگی داریم که برای انقلاب سرمایه به شمار می‌روند، افزود: در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد دانش آموزان زیر پوشش برنامه‌های فرهنگی، مذهبی، تربیتی و ... قرار گرفته اند و از بقیه این جمعیت که در یزد بالغ بر ۲۴۰ هزار نفر می‌شود، غفلت شده است.

وی تصریح کرد: شیوه آموزش، تربیت معلمان، تدوین کتب درسی و بسیاری از موارد دیگر در سیستم آموزشی نیازمند اصلاح و تغییر است و اگر این اتفاق بیفتد، علاوه بر اینکه کادرسازی انجام داده ایم، فضای مجازی نیز نمی‌تواند بر تربیت و ابعاد مختلف زندگی جوانان و نوجوانان و خانواده‌های ما اثر بگذارد، زیرا اگر عنصر تدین، تعقل و تفکر در آموزش‌ها تقویت شود، دیگر قدرت انتخاب و تشخیص خوب و بد وجود دارد و دیگر جای نگرانی نیست.

ناصری بر لزوم تقویت غیرت دینی در مراکز آموزشی به ویژه دانشگاه فرهنگیان که برای آینده معلم تربیت می‌کند، تاکید کرد و گفت: این مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده و همواره بر آن تاکید دارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات