خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی گفت: شهر بیرجند، ظرفیت های بسیار زیادی دارد اما از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده است.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۶۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی؛ جواد قناعت با بیان این مطلب در جلسه دیدار شهردار و اعضای شورای شهر بیرجند خاطرنشان کرد: ظرفیت‌هایی مثل بند دره، ارگ کلاه فرنگی، قلعه بیرجند و. فرصت‌های خوبی برای بهره برداری هستند، اما ازآن‌ها استفاده درستی نکرده ایم.

وی تصریح نمود: من قبول دارم که درآمد شهرداری بیرجند پایین است و قابل مقایسه با شهر‌های بزرگ نیست، اما با همین درآمد اندک هم می‌توان کار‌های بزرگ کرد، منوط به این که از فرصت‌ها به درستی استفاده کنیم.

استاندار با اشاره به این که بیرجند به شهر تمیز و پاکیزه معروف است، عنوان کرد: علت این شهرت، وجود مردم بافرهنگی است که در این شهر زندگی می‌کنند، لذا قدر شهر بیرجند را باید بدانید.

قناعت، وجود پداران علوم مختلف و مفاخر بزرگ را مصداق فرهنگی بودن این منطقه عنوان کرد و گفت: شورای شهر و شهرداری برای معرفی این مفاخر و نشان دادن فرهنگ منطقه کاری نکرده، حال آن که از این ظرفیت بسیار خوب می‌توان برای تعالی استان به خوبی استفاده کرد.

وی با تأکید بر ترکیب اعضای شورای شهر، اظهار داشت: وجود افراد صاحبنظر و فرهیخته در این جمع نشان می‌دهد که شورای مرکز استان از استعداد‌ها و قابلیت‌های فراوانی برخوردار است.

به گفته وی؛ وجود این استعداد‌ها و دوره فعالیت ۴ ساله، فرصت مناسبی است که با کار تیمی و جهادی، اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنیم.

استاندار به وجود فضا‌های تفریحی گردشگری شهر از جمله بند دره، کاجستان و ... اشاره کرد و متذکر شد: از این تفرجگاه‌ها باید به خوبی بهره برداری شود و کویری بودن منطقه نباید باعث افسردگی مردم شود.

قناعت از بازدید ارگ کلاه فرنگی گفت و تصریح نمود: شرایط ارگ که بلااستفاده مانده، به معاون عمرانی تفویض اختیار شد و با پیگیری‌هایی که صورت گرفت، مقرر شد این بنا برای عید نوروز در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که ورودی‌های شهر، زیبنده مرکز استان نیست، خاطرنشان کرد: ورودی‌های شهر از سمت مشهد و طبس، منظره زیبایی ندارد و شهرداری باید به این موضوع ورود کند و این شرایط را اصلاح نماید.

به گفته وی؛ منطقه رحیم آباد در همسایگی استانداری، وضعیت مناسبی ندارد لذا شورا باید برای اصلاح این شرایط طرح‌های اجرایی بدهد تا با پشتوانه استانداری این معضل برطرف شود.

استاندار از اراضی پادگان هم به عنوان یکی از مطالبات مردم و شورا یاد کرد و گفت: تمام اسناد و مدارک مربوط به عقبه و پیشینه اراضی پادگان و اقداماتی که تا الان صورت گرفته را به معاون عمرانی استاندار بدهید و طی جلسات کارشناسی با ارائه راهکار‌هایی برای رفع این مشکل نیز تصمیم گیری کنید.

قناعت، اعتبارات دولتی را قطره چکانی و اندک برشمرد و اظهار داشت: جذب سرمایه گذار، بهترین راهکار برای اجرای پروژه‌ها و توسعه استان است که در این زمینه پیگیری‌هایی صورت گرفته و بهتر است شورا و شهرداری هم به این موضوع ورود نمایند.

وی با تأکید بر این که بخشی از عقب ماندگی‌های استان به خودمان برمی گردد، گفت: پیشرفت هر استانی در گرو همدلی مدیران و خواص آن می‌باشد.

شایان ذکر است: در این جلسه که با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی و مدیرکل حوزه استاندار برگزار شد، شهردار و اعضای شورای شهر به تشریح مسایل شهر بیرجند پرداختند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها