خبرهای داغ:
استاندار فارس در جلسه هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز:
استاندار فارس در جلسه انجمن حمایت از زندانیان استان گفت: با در اختیار قرار دادن برخی از ظرفیت‌ها به زندانیان برای آن‌ها اشتغال ایجاد کرد.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۷۰
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه در دیدار با اعضا انجمن حمایت از زندانیان، عنوان کرد: در اجرای روش های حمایتی از زندانیان باید بگونه ای عمل شود که به جای کمک های مالی مقطعی، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای آنها تامین شود.
استاندار فارس ضمن تاکید بر این مطلب که در حمایت از زندانیان با توجه به شرایط آنها با سه گروه مواجه هستیم، ادامه داد: در گروه نخست می توانیم با حمایت مالی از بدهکاران و محکومان مالی از ورود آنها به زندان ها جلوگیری کنیم همچنین برای گروه دوم که در زندان محکومیت خود را سپری می کنند، از طریق کمک های نقدی تلاش کنیم سریعتر از زندان آزاد شوند و در گروه سوم که به دلیل نوع جرم در زندان محکومیت خود را سپری می کنند شرایط را برای اشتغال خانواده آنها فراهم کنیم تا از نظر معیشتی در تنگنا قرار نگیرند.
به باور نماینده عالی دولت در استان فارس ایجاد اشتغال برای مددجویان زندان ها می تواند مسیر بازگشت به خلاف را مسدود نماید .
دکتر ایمانیه گفت: در کنار اشتغال، باید به منابع مالی جاری انجمن حمایت از زندانیان توجه شود.
وی عنوان کرد: انجمن حمایت از زندانیان باید با تامین مالی جاری و مستمر به خودکفایی برسد و با افزایش تعداد آزادی زندانیان جرایم مالی نقش موثر خود را ایفا کند.
استاندار فارس همچنین بر لزوم توجه به وضعیت زنان زندانی به ویژه در حوزه جرایم مالی تاکید کرد.
مدیرکل زندان های فارس گفت: رسالت سنگین اصلاح و تربیت برعهده سازمان زندان ها است اما برای تحقق این رسالت، امکانات محدود می باشد.
اسحاق ابراهیمی افزود: برای تحقق اهداف متعالی نظام و سازمان به همکاری، همفکری و هم اندیشی همه دستگاه های اجرایی، نخبگان وخیرین نیاز داریم و از پیشنهادات سازنده و علمی همه عزیزان استقبال می کنیم.
وی اضافه کرد: برای زندانیان در داخل زندان، با هدف توانمندسازی آنان بحث حرفه آموزی و مهارت آموزی را دنبال می کنیم و تاکنون حرفه آموزی 60درصدی هدف گذاری شده است و از ابتدای سال تاکنون بالغ بر 6500گواهینامه مهارت زندانیان دریافت کرده اند.
مدیرکل زندان های فارس گفت: اشتغال 80درصدی محکومین تا پایان سال هدفگذاری شده اما اکنون آمار 74درصدی در کارگاه های داخل زندان و بیرون و به صورت کارگاهی، اعزام به کار و نشسته محقق شده است.
ابراهیمی گفت: تعدادی از صنعتگران با مجموعه همکاری دارند و برای زندانیان در کارگاه های داخل اشتغالزایی کرده اند و برای اشتغالزایی با درآمد پایدار و هدفمند به تجهیز کارگاه های اشتغال زندانیان در زندان ها و همچنین ایجاد کارگاه در بیرون زندان برای زندانیان اشتغال به کار و خانواده های آنان نیازمندیم.
وی یادآور شد: اداره کل منابع طبیعی و مسکن و شهرسازی با دراختیار قرار دادن زمین مناسب و اداره کل صنعت و معدن با تجهیزات کارگاهی می توانند در زمینه ایجاد اشتغال برای زندانیان یاری گر سازمان زندان ها باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس و رئیس هیأت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: بخش عمده ای از زندانیان پس از تحمل کیفر، با مشکل اشتغال مواجه هستند.
سید مصطفی بحرینی افزود: برای بازپروری زندانیان و اشتغال مد نظر قانون و سازمان زندان ها، لازم است کارگاه های اشتغالزایی زیرنظر سازمان زندان ها و با همکاری انجمن حمایت زندانیان راه اندازی شود چرا که ماندگاری زندانیان در زندان نفعی برای سازمان زندان ها و دولت ندارد.
وی اضافه کرد: فلسفه اصلی ایجاد انجمن حمایت از زندانیان مشخص است، هدف انجمن، حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان است تا خانواده ها نیز به چرخه جرم وارد نشوند و از آسیب های اجتماعی مصون باشند.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: از دیگر رسالت های انجمن حمایت، ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده های آنان است تا این افراد بزه دیده بتوانند علاوه بر ایجاد درآمد برای خودشان، بخشی از نیازهای خانواده ها و حتی دین شکات را بپردازند.
بحرینی ادامه داد: با همت خیرین و کارافرینان می توانیم در بحث تولید، صنعت، گلخانه از زندانیان استفاده کنیم و با اشتغالزایی آنان، نرخ بازگشت به زندان نیز کاهش پیدا می کند.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز نیز در ابتدای جلسه با اشاره به گزارشی از وضعیت انجمن حمایت زندانیان گفت: خانواده های زندانیان در شیراز و سطح کشور در دو طرح سامان و حامی زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان قرارگرفته اند.
محمود قربانی اضافه کرد: در طرح حامی خانواده های آسیب پذیر و نیازمند غربالگری می شوند و در کمتر از یک هفته خانواده ها زیر چتر حمایتی انجمن قرار می گیرند.
وی افزود: با توجه به نوسانات اقتصادی بازار و بیماری همه گیر کرونا، میزان درآمدهای انجمن نیز کاهش یافته است و برای زیرپوشش قرار دادن خانواده های بیشتر به حمایت مسؤولین و خیرین نیاز داریم.
مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان شیراز اظهار داشت: با توجه به توان مالی انجمن و کمک خیرین، تاکنون 2000خانواده به تعداد 5600نفر با تعداد 720نفر دانش آموز و دانشجو زیرپوشش انجمن حمایت زندانیان شیراز قرار دارند.
قربانی گفت: در حوزه زندان ها در بخش نیروی کار در سه بخش پتانسیل وجود دارد یکی زندانیانی که می توانند پس از تحمل حبس و شرایط قانونی با رأی قضات اشتغال به کار شوند و در کارگاه های تولیدی آنان را بکارگیری کنیم، دوم زندانیانی هستند که آزاد می شوند و اگر پس از آزادی از آنان مراقبت و حمایت نشود مجدد به چرخه جرم باز می گردند و سوم خانواده های آنان که سرپرستشان محبوس می باشند و خانواده های آنان نیز به تبع در چرخه جرم و آسیب گرفتار می شوند.
وی یادآور شد: تاکنون 80درصد پروژه فرهنگی و آموزشی انجمن حمایت پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل و راه اندازی این مجموعه فرهنگی آموزشی نیز به حمایت خیرین نیاز داریم.
شایان ذکر است مسؤولین، کارافرینان و خیرین حاضر در جلسه در ادامه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و قول مساعدت و همکاری دادند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها