معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ضمن اعلام برگزاری نشست کارگروه برچیدن تحریم ها، گفت که تعهد هیئت های مذاکره کننده در وین را برای رسیدن به موفقیت تحسین می کند.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۷۳
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه اعلام کرد که مذاکرات در وین جهت برچیدن تحریم ها ادامه دارد.

وی با انتشار توئیتی در همین رابطه نوشت: هم اکنون نشست کارگروه برچیدن تحریم ها در (هتل) کوبورگ در حال برگزاری است. جلسات بیشتری برای امروز برنامه ریزی شده است.

مورا در ادامه نوشت: موفقیت مذاکرات وین درباره برجام هنوز مشخص نیست و این مسئله ای منطقی در چنین مذاکرات پیچیده ای است اما کاری که از دست من به عنوان هماهنگ کننده برمی آید این است که هیئت ‌ها را به حصول توافق سوق دهم.

پیشتر و در همین رابطه نیز، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره مذاکرات وین گفته بود: احتمال توافق با ایران در مذاکرات وین وجود دارد و فضا بهتر از قبل است.

این در حالی بود که وزیر امور خارجه فرانسه همچنان با به کارگیری تاکتیک ضرب الاجل و ضیق وقت، مدعی شده بود: مذاکرات با ایران به کندی پیش می‌رود و زمان حل آن فرا رسیده است، در غیر این صورت وارد بحران می‌شویم.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اما در نشست مطبوعاتی خود در روز جمعه اعلام کرد که در مذاکرات وین پیشرفت‌های واقعی حاصل شده است.

گفتنی است که هشتمین دور از گفتگوهای برچیدن تحریم‌ها از دو هفته گذشته با برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شده است و کماکان ادامه دارد که البته غربی‌ها با متوسل شدن به تاکتیک ضیق وقت و تعیین ضرب الاجل‌های ساختگی برای پایان مذاکرات موجب ایجاد تنش‌های روانی می‌شوند.

ارسال نظرات