خبرهای داغ:
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

یادواره «همکلاسی‌های آسمانی» در همدان برگزار می‌شود

همدان- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: برگزاری یادواره «همکلاسی‌های آسمانی» ویژه‌برنامه گرامیداشت شهید «محمدرسول رضایی» طی این هفته در همدان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۰۷۸۷۴
|
۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
یادواره «همکلاسی‌های آسمانی» در همدان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد پورداود امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص یادواره شهید شاخص دانش آموزی کشوری «محمدرسول رضایی»، اظهار داشت: واژه شهید و شهادت برگرفته از ادبیات عاشورا است که برای ما راهگشا است.

وی با بیان اینکه امروز همه ما واقف هستیم که استعمار هجمه‌های بزرگی علیه جوانان ما گرفته و بنیان اصیل خانواده‌های ما را هدف گرفته است، افزود: شهدا شعائر و الگوهای ما هستند و کسانی که با تأسی از قرآن و سیره ائمه اطهار(ع) از عزیزترین موجودیت خود که جان است، گذشتند و به لقاءالله پیوستند و در حقیقت شهدا در طریق حصول علم و معرفت برای رسیدن به خداوند و طریق الی الله شاگرد اول هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: در زمینه‌های مختلف یادواره برگزار می‌کنیم و به دنبال این هستیم که فرهنگ عاشورایی هماره زنده بماند و مکتب انقلاب اسلامی پویا و پرنشاط به حرکت درآید.

وی ابراز داشت: آموزش و پرورش به فرمایش رهبر معظم انقلاب کانون خلق دنیای آینده است و بهره جستن از شهادت و شهیدان و کسانی که الگوی همه ما در اعصار و دوره‌های مختلف هستند، یکی از مواردی است که می‌تواند دانش‌آموزان را به عنوان نسل نوساز مصون و بیمه کند.

پورداود با اشاره به ساحت‌های ۶گانه تعلیم و تربیت بیان کرد: ساحت اول آن، ساحت عبادی، اخلاقی، دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است که این بعد، ساحت سند تحول بنیادین که میثاق نامه دستگاه تعلیم و تربیت است را تقویت می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده آموزش و پرورش گفت: تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران را در دستور کار خود قرار دادیم و تجلیل از آزادگان و بازنشستگان استان هرسال به مناسبت ورود آزادگان برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: صدور دیپلم افتخاری جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، پدر و مادر شهدا، دیدار دوره‌ای مستمر با خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی، تهیه و تدوین کتاب شهدای دانش آموز استان با عنوان «شاگرد اولی‌ها»، برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم، اردوی یاوران ولایت با هماهنگی بسیج دانش‌آموزی، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی با عنوان «جشنواره لاله‌های روشن» به صورت حضوری و مجازی، تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت، معرفی و تجلیل از معلمین شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال دانش آموز «محمدرسول رضایی» از دیگر اقدامات است.

وی اضافه کرد: تمثال شهید «رضایی» در دفتر رهبری برای همه کسانی که در این دفتر معنوی حضور پیدا می‌کنند، مزین کننده و روح بخش است.

پورداود افزود: از دو سال پیش اقداماتی شکل گرفته بود برای اینکه این شهید به عنوان شهید شاخص معرفی شود و در سال گذشته و امسال با همکاری بسیج دانش آموزی کارهای بزرگی را انجام دادیم.

وی گفت: برگزاری یادواره «همکلاسی‌های آسمانی» ویژه‌برنامه گرامیداشت شهید «محمدرسول رضایی» طی این هفته در همدان برگزار می‌شود، همچنین در اسدآباد، زادگاه این شهید والامقام نیز مراسمی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: ما به دنبال این هستیم تا با فرهنگ ایثار و شهادت و ترویج روحیه ایثارگری و ازخودگذشتگی، از آسیب‌های اجتماعی که بیگانگان به دنبال آن هستند و می‌خواهند جوانان ما را از هویت خود دور کنند جلوگیری کنیم.

وی ابراز داشت: یکی از مباحثی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده هویت اسلامی_ایرانی است که در راستای سند تحول بنیادین و تقویت هویت اسلامی_ایرانی، برگزاری کنگره و یادواره‌های شهدا به ویژه در این سنین می‌تواند جوانان را آسیب‌های اجتماعی دور کند و بنیان‌های دینی ما را تقویت کند چراکه دشمنان ما دنبال این هستند که از درون ما را تهی کنند و به اهداف شیطانی خود برسند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار