فضای مجازی سبک زندگی ها را تغییر داده است

طلبه حوزوی در سرخه گفت: از مهم ترین آسیب های شبکه‌های اجتماعی و اینترنت، تغییر سبک زندگی و شکستن مرزها، باورها و ارزش‌ها به خصوص در میان بانوان و دختران جوان است.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۲۴
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرخه؛ حلقه جوانان شهید حسن حسنان در رده جوانان با موضوع فضای مجازی و خانواده و  مزیت فضای مجازی با سخنرانی فاطمه اسیری طلبه حوزوی در پایگاه مقاومت حضرت معصومه (س) در محله اسلامی آل یاسین (ع) سرخه برگزار شد.

فاطمه اسیری در جمع بسیجیان اظهار کرد: اینترنت و فضای مجازی جای دوستان و آشنایان را گرفته و جایگزین روابط فامیلی و دوستانه شده است. افرادی که زمان زیادی در فضای مجازی طی می کنند ارزش های اجتماعی را کنار می گذارند و به فعالیت های فردی روی می آورند.

او افزود: همراهی خانواده با فرزندان، ایجاد فضای صمیمی در خانواده، آموزش مهارت‌های لازم به نسل جوان، ایجاد رابطه اعتماد بین والدین و فرزندان، نکشاندن روابط فضای مجازی به فضای واقعی، پرهیز از وبگردی‌های بی‌هدف، مطرح نکردن اسرار خانوادگی و مشکلات زندگی خود در فضای مجازی، عدم انتشار اطلاعات شخصی و خانوادگی و غیره از مهم‌ترین راهکارهایی هستند که کارشناسان برای استفاده صحیح از فضای مجازی به خانواده‌ها پیشنهاد می‌دهند.

طلبه حوزوی در ادامه اضافه کرد: با ورود تکنولوژی و وسایل ارتباط جمعی درون خانواده‌ها ارزش‌های اجتماعی آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفت و این امر موجب شده تا شاهد بروز تغییراتی در رفتار و گفتار نسل جوان باشیم.

اسیری عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی و اینترنت مهمترین این تکنولوژی‌هاست که در دنیای امروز ما به گونه‌ای نفوذ کرده است که نمی‌توان زندگی را بدون آنها تصور کرد و این فضا آسیب‌های متعددی به همراه دارد که اصلی ترین آنها تغییر سبک زندگی و شکستن مرزها، باورها و ارزش‌ها به خصوص در میان بانوان و دختران جوان است قشری که قرار است مولد و پرورش دهنده نسل‌های بعدی باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار