خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج طلاب قم خبر داد:

همایش تجلیل از مادران و همسران شهدای روحانی در قم برگزار شد

مسئول سازمان بسیج طلاب قم گفت:در همایش مادران و همسران شهدای روحانی، از مقام صبر و استقامت این اسوه‌های ایثار قدردانی شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۰۴۵
|
۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام امیرزاده دبیر همایش با اشاره به برگزاری کنگره کشوری ۴ هزار شهید روحانی در اول اسفند در مصلی قم گفت: همایش تکریم مادران و همسران شهدا دومین مراسم از ۱۴ همایشی است که پیش از برگزاری کنگره اصلی شهیدان روحانی با هدف قدردانی از مقام صبر و استقامت مادران و همسران شهدا برگزار شد.

در این مراسم که همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا (س) برگزار شد، حجت الاسلام مهدی طائب رئیس شورای قرارگاه عمار با اشاره به جایگاه حضرت ام البنین (س) اجر و منزلت مادران و همسران شهید گفت: در اسلام به بندگانی که از مال و جان، فرزندان و همسران خود در مسیر الهی بگذرند بشارت بزرگترین سلام ها، رحمت الهی و پاداش‌ها داده شده است.

رئیس شورای قرارگاه عمار آغاز مبارزه امام روح الله خمینی (ره) در ۱۵ خرداد سال ۴۲ را آغاز نهضت شهادت در مسیر انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: در تمام روز‌های مبارزه با رژیم شاه، روز‌های هشت سال دفاع مقدس، روز‌های دفاع از حرم و وطن، پیروزی جز با بصیرت، صبر و استقامت مادران شهدا میسر نمی‌شد.

وی با اشاره به قیام امام حسین (ع) و حضور مادران و همسران شهدا در صحنه کربلا گفت: راه امام حسین (ع) و تمام سرداران اسلام هم، چون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به پشتیبانی، بصیرت و پایداری چنین مادران و همسران شهیدی است که ماندگار شده است.
در ادامه مراسم رضیه اسلامی (مادر شهید مدافع حرم سید محمد موسوی ناجی) و سیده زهرا موسوی (همسر شهید مدافع حرم رحمت الله موسوی) هم به بیان خاطرات و ویژگی‌های شخصیتی فرزند و همسر شهیدشان پرداختند.
در پایان این مراسم چهار مقاله برتر از بین یکصد اثر ارسالی به دبیرخانه همایش معرفی و از یک صاحب اثر با عنوان تحقق الگوی زن مسلمان قدردانی شد.

اجرای سرود و مرثیه سرایی از دیگر برنامه‌های همایش استانی مادران و همسران شهدای روحانی بود.

گفتنی است: این مراسم با همکاری ستاد بزرگداشت ۴ هزار شهید روحانی، سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم، سازمان بسیج اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه خواهران استان، سازمان بسیج طلاب و روحانیون برگزار شد.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار