خبرهای داغ:
سردار ابراهیمی عنوان کرد: انتقال مفاهیم آگاهی بخشی به جامعه، یکی از اقدامات مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که می توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به این مهم دست یافت و پلیس آمادگی لازم برای دستیابی به این امر را دارد.
کد خبر: ۹۴۰۸۲۷۰
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، سردار علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، توانمندسازی مدیران و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس با محوریت پیشگیری از رفتارهای پرخطر که با حضور مسوولان و مربیان پرورشی و مشاوران مدارس ناحیه یک آموزش و پرورش در سالن اجتماعات کانون فرهنگی پرورشی واقع در شهرک مینودر قزوین برگزار شد ضمن تقدیر از مربیان پرورشی و مشاورین مدارس استان بیان کرد: آینده کشور به دست آینده سازان مملکت که دانش آموزان و جوانان هستند رقم خواهد خورد و ما در هر جایگاهی به دنبال ایجاد فضایی عاری از آسیب های اجتماعی برای پرورش این نسل هستیم.

وی گفت: مشاورین و مربیان پرورشی در راستای ایجاد فضای لازم جهت خودشناسی و تقویت ایمان و اعتقاد دانش آموزان، تقویت و پرورش روحیه اعتماد به نفس و استقلال تلاش می کنند و روحیه نظم و نظم پذیری از همین فضا شکل می گیرد. همچنین تقویت روحیه کار و تلاش و برای دستیابی به اهداف نسل جوان در عرصه های مختلف در قالب احترام به قانون، آموزش مهارت های زندگی که زمینه ساز پیشگیری از آسیب های اجتماعی است.

سردار ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: در تمام نظام های آموزشی، مدرسه رکن اصلی و اساسی تعلیم و تربیت است و معلمان، الگوهای بانفوذ تعلیم و تربیت در نظام آموزشی کشور هستند. شغل معلمی یکی از حساس ترین و پرمسوولیت ترین مشاغل جامعه است و وقتی بیان می شود که معلمی شغل انبیاست به سبب همین سخت هایی است که متوجه شغل معلمی است.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: شکل گیری شخصیت انسان به عوامل متعدد درونی و بیرونی وابسته است و بی شک عوامل مختلفی در تربیت موثر هستند که هر یک در جای خود حایز اهمیت است. در این میان بیشترین تأثیرگذاری در تربیت در جامعه ما خانواده و مدرسه است لذا این دو عامل نیازمند توجه بسیاری است.

وی افزود: در حوزه ها و بخش های مختلف، نقش معلمان و به ویژه مربیان پرورشی به عنوان الگو و رابط معنوی دانش آموزان بسیار برجسته است. توسعه انسانی رکن اصلی توسعه پایدار و به تبع آن امنیت پایدار است. امروز آموزش و پرورش در کشور و در استان، با توجه به آمارهای موجود در انجام وظایف ذاتی خود بسیار کوشا بوده و در تلاشش هستند تا هر روز با ابزارهای موجود کیفیت آموزش را ارتقا دهند و با توجه به شرایط کرونایی نوآوری در آموزش ایجاد نمایند.

سردار ابراهیمی در ادامه با اشاره به انواع آسیب های اجتماعی و نقش مربیان پرورشی ‌و مشاوران در مدارس برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی تصریح کرد: آن چیزی که امروز دغدغه والدین، نیروی انتظامی و اولیا مدارس می باشد آسیب های نوظهور است. آسیب های نوظهور همان آسیب های مرتبط با فناوری های جدید و یا آسیب های اجتماعی مرتبط با اینترنت است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به اقدامات لازم جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی اضافه کرد: باید آشنایی کامل با فضای مجازی داشته باشیم و راهکارهای مناسبی برای مقابله با آسیب های این فضا ارائه دهیم.

وی در ادامه بزهکاری اجتماعی در جامعه از جمله دزدی و سرقت، را از دیگر آسیب های اجتماعی عنوان کرد و افزود: محیط اجتماعی نامناسب، محیط نامناسب خانواده، انحرافات جنسی از طریق دسترسی آسان به شبکه های اجتماعی غیرمجاز، اعتماد و عدم اعتماد بیش از حد، بخشی از عوامل ایجاد کننده آسیب های اجتماعی است. لذا به فراخور آسیب های اجتماعی باید راهکارهای عملی ارایه شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین بیان کرد: امروز اقدامات پلیس ایجابی است. انتقال مفاهیم آگاهی بخشی به جامعه، یکی از اقدامات مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که می توان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی به این مهم دست یافت و پلیس آمادگی لازم برای همکاری در این امر را دارد.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها