طرح ارتقای امنیت اجتماعی بار دیگر نشان داد که می توان با اقتدار و صلابت وارد صحنه شد و مخلان نظم و امنیت را در طرحی ضربتی غافلگیر و ضمن بازگشت آرامش به جامعه، اعتماد مردم را نیز جلب کرد.
کد خبر: ۹۴۰۸۴۱۱
|
۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳

به گزارش خبرگزاری کهگیلویه و بویراحمد ، ابراهیم عزیزی _ اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کهگیلویه و بویراحمد از سوی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان در روزهای اخیر حرکتی جهادی و انقلابی در راستای برخورد با مخلان نظم و امنیت عمومی و اراذل و اوباشی است که با اقدامات خود احساس ناامنی را در جامعه بوجود آورده اند.
نیروی انتظامی و دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی بار دیگر نشان دادند که می توان با اقتدار و صلابت وارد صحنه شد و مخلان نظم و امنیت را در طرحی ضربتی غافلگیر و ضمن بازگشت آرامش به جامعه، اعتماد مردم را نیز جلب کرد.
قلدرها و اراذل و اوباش فکر می کردند با گذاشتن سلاح سرد و گرم در خودروها و ایجاد درگیری و رعب و وحشت در خیابان های شهر یاسوج می توانند احساس ناامنی را در مردم بوجود آورند و چنین القا کنند که هیچکس جلو دار آنها نیست اما وقتی نیروی انتظامی و دستگاه قضایی استان به پشتوانه مردم وارد میدان عمل شدند همگان از این حرکت انقلابی و جهادی با آغوش باز استقبال کردند و برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در کنار سبزپوشان حریم امنیت و دستگاه قضایی همکاری خود را اعلام کردند.
این روزها در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج طرح ارتقای امنیت اجتماعی در حال اجراست و خودروهایی که در آنها سلاح سرد و گرم جاسازی شده است در ایست و بازرسی و گشت های شهری توسط مامورین نیروی انتظامی خلع سلاح می شود که این موضوع تا حدود زیادی رضایت مندی مردم را به همراه داشته است.
بی شک تداوم اینگونه طرح ها در جامعه حس ناامنی را برای اراذل و اوباش و همه کسانی که درصدد اخلال در نظم و امنیت عمومی را دارند به همراه دارد و از سوی دیگر امنیت، آرامش و احساس رضایت مندی بیشتر از نیروی انتظامی و دستگاه مقتدر قضایی کهگیلویه و بویراحمد را دو چندان می کند.

قطع دست هایی که امنیت مردم را به خطر می اندازد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد گفت: این طرح بنا به درخواست مردم از ۲۷ دی آغاز و تا پایان امسال و به صورت مدون در چندین نوبت ادامه دارد.
سید علی ملک حسینی با بیان اینکه طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دو سال اخیر در مقاطع گوناگون اجرا شد افزود: هر دستی که بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد قطع می‌شود.
آقای ملک حسینی با اشاره به اینکه امنیت خط قرمز دستگاه قضایی است، اضافه کرد: افرادی که اقدام به حمل سلاح سرد یا گرم کنند دستگاه قضا قاطعانه با آنان برخورد می‌کند.
معاون دادستان مرکزی استان هم هدف از اجرای این طرح را برخورد قاطعانه با افرادی است که با سلاح گرم و سرد مرتکب جرائم خشن شده و همچنین رانندگانی که پلاک خودروی خود را مخدوش و از طریق حرکات غیر متعارف موجب اخلال در نظم و آسایش عمومی می‌شوند، عنوان کرد.
اسماعیل مسعودی با بیان اینکه در این طرح از کافه‌ها و کافی شاپ‌ها نظارت و بازرسی می‌شود، اضافه کرد: با برگزاری تور‌ها و گشت‌های بازرسی در ورودی‌ و خروجی‌ شهرها از خودرو‌ها بازرسی و با رانندگان متخلف نیز برخورد می‌شود.
فرمانده نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با حضور حداکثری مجموعه فرماندهی انتظامی استان و همراهی دستگاه قضائی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی را در کهگیلویه و بویراحمد آغاز کردیم.
سردار کیقباد مصطفایی با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد جایی برای عرض اندام هنجارشکنان نیست افزود: دراین طرح، با اراذل و اوباش و افرادی که به طرق مختلف سعی در بر هم زدن نظم عمومی جامعه دارند برخورد جدی و قاطع می‌شود.
مصطفایی ادامه داد: در این طرح برخورد قاطع با دارندگان سلاح‌های سرد و گرم اعم از مجاز و غیر مجاز و رانندگانی که برای مردم ایجاد مزاحمت می‌کنند به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: در ادامه این طرح همچنین نظارت بیشتری را بر کافی شاپ ها، رستوران‌ها و مراکزی که به عنوان پاتوق مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا افراد اراذل و اوباش در این نقاط تجمع دارند، برخورد می‌کنیم.
سردار مصطفایی با اشاره به اینکه این طرح به مدت یک ماه و در مقاطع زمانی مختلف اجرا می‌شود، ادامه داد: این طرح در هفته اول به صورت هر روزه در چند نقطه از شهر یاسوج اجرا و در هفته‌های آتی به صورت منطقه ای و در مواقعی که لازم باشد به مرحله اجرا در می‌آید.
وی گفت: به رغم اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد از لحاظ فراوانی و نرخ جرم در وضعیت بسیار مطلوب امنیتی قرار دارد، متاسفانه در روز‌های گذشته به واسطه انتشار یک سری کلیپ‌ها که شامل صحنه‌های مختلف درگیری بود، احساس امنیت در مردم و شهروندان خدشه دار شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد با برخورداری از شاخص‌های بالای امنیتی همواره یکی از استان‌های امن و مطلوب کشور در حوزه امنیت بوده است افزود: این طرح در این مرحله در مرکز استان اجرا و پس از آن در دیگر مناطق اجرا می شود.
سردار مصطفایی به افرادی که به طبق مختلف سعی در برهم زدن نظم عمومی جامعه را دارند هشدار داد پلیس و دستگاه قضائی استان با قاطیعت باهرگونه رفتار و حرکات هنجارشکنانه برخورد خواهند کرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات