خبرهای داغ:
شاهرود_۲۵ دی ماه سال ۱۳۶۵ در تاریخ مردم استان سمنان و شهرستان شاهرود تاریخی فراموش نشدنی است چرا که ۴۰ حبیب بن مظاهر دفاع مقدس آسمانی شدند.
کد خبر: ۹۴۰۸۴۴۶
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹

به یاد شهدای مظلوم هفت تپه استان سمنان/حبیب بن مظاهری‌هایی که آسمانی شدند.به گزارش خبرنگار بسیج، در گرامیداشت یاد و خاطره ۴۰ شهید مظلوم حمله هوایی رژیم بعث عراق به آشپزخانه تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) استان سمنان در منطقه هفت تپه استان خوزستان، مراسمی در مقتل این شهدا یا حضور خانواده شهدا و ایثارگران استان سمنان و شهرستان شاهرود برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام غلامرضا قندهاری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان و از یادگاران دفاع مقدس با بیان اینکه در سال ۱۳۶۵ تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) شکل گرفت و منطقه‌ای در جاده دزفول و شوشتر شناسایی و تیپ مستقر شد که به قائمیه نامگذاری گردید و فضای آشپزخانه نیز در رحمانیه در کنار رود کرخه برای خطوط مقدم جبهه داشتیم، و برای اینکه به عقبه نیز برای پشتیبانی نزدیک باشیم هفت تپه شناسایی شد.
او افزود: علت انتخاب این مکان محصور بودند و تحت کنترل بودن به خاطر صنایع نیشکر هفت تپه و وجود نهر آب زلال که برای شستشوی ظروف خوب بود و آب آشامیدنی مناسب بود و منطقه پویش گیاهی لازم برای استتار آشپزخانه بوده است.
قندهاری خاطر نشان کرد: این آشپزخانه برپا شد و ۱۲ نفر از شاهرود آمدند به مقر تیپ که نامه‌ای از مرحوم حجت‌الاسلام سلیمانی داشتند که این‌ها باید همه با هم بکارگیری و یکجا باشند و همه آشپز اباعبدالله هستند و، چون قبول نکردند از هم جدا باشند به این آشپزخانه منتقل شدند و شهید محمود ولیان نیز امدادگر بود و پست امدادی در هفت تپه در کنار آشپزخانه ایجاد کرد تا اگر اتفاقی افتاد کمک باشد
مسئول اسبق نمایندگی، ولی فقیه در سپاه استان سمنان تصریح کرد: در ادامه عده‌ای از بازاریان شاهرود برای بازدید از تیپ آمدند که احمد ولیان برادر محمود هم آمد و با دیدن برادر ماند در جبهه و خواهر زاده آن‌ها محمدرضا صفا هم برای دیدن دایی‌ها از خندق مرخصی گرفت بعد از عملیات کربلای چهار و اینجا آمد و در کنار دایی‌ها شهید شد.
او ادامه داد: اولین نفری که به منطقه آمد عباسی راننده تدارکات بود که می‌گوید وقتی چند با صحنه دردناکی روبرو شدم که همه بدن‌ها متلاشی و روی درخت‌ها بود و حتی سرایدار راه آهن هفت تپه هم بیان می‌کند وقتی من آمد از این صحنه شوکه شدم که بند‌ها پاره و متلاشی و شهید محمدرضا صفا وچ دستش به درختی آویزان بود و ساعتی داشت که از آن ساعت این شهید شناسایی شد که اینجا بوده است.
قندهاری اضافه کرد: در این حادثه ۴۰ نفر از ۳۶ نفر از شهرستان شاهرود بود و دامغان و گرمسار شهید شدند که ۱۱ نفر از قلعه نو خرقان بودند و حتی موقع حرکت از روستا گفته بودند ما شهید می‌شویم و ۱۱ قبر کنار هم برای ما حفر و ما را دفن کنیم.
شهید حسین و محمد ابراهیمی پسر و پدر که پدر در هفته شهید وپسر در عملیات کربلای چهار شربت شهادت نوشید و سه پدر شهید در هفته تپه به فرزندان خود پیوستند که شهیدان محمد ابراهیمی و عبدالله سعیدی و منتظری بودند.
در این مراسم علیرضا غضنفری شاعر رزمنده و جانباز دفاع مقدس شعری در وصف این شهدا قرائت و ذاکران اهل بیت (ع) نیز به مدیحه سرایی پرداختند.

این مراسم ششمین یادواره این شهدا در مقتل آنان با حضور خانواده های شهدا و ایثارگران بود که برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها