همت سپاه در به حداقل رساندن آسیب سیل منوجان

فرمانده سپاه منوجان گفت: تمام تلاش ما براي كاهش آلام مردم بوده است و تلاش خواهيم كرد تا برخي مشكلات را در كنار ساير مسئولان مرتفع نماييم .
کد خبر: ۹۴۰۸۴۶۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان،بارش گسترده نزولات آسماني طي سه روز گذشته علاوه بر خير و بركتي كه بعد از سالها خشكسالي به همراه داشته است بعلت اشكال در برخي زيرساختها مشكلاتي را نيز براي مردم ايجاد كرده است .
راه افتادن روان آب و سيل در مناطقي از منوجان باعث شد كه در بسياري از حوزه ها از جمله كشاورزي، راه و منازل مسكوني مشكلاتي براي مردم ايجاد شود .
از همان لحظات نخست سيل، نيروهاي ناحيه مقاومت سپاه منوجان با حضور در مناطق سيل زده به ياري مردم شتافتند.
سرهنگ حيدري كيا فرمانده سپاه منوجان در گفتگو با خبرنگار بسیج اعلام كرد : نيروهاي سپاه و بسيج شهرستان در قالب ٢٠ گروه جهادي از لحظات ابتدايي سيل اخير با حضور در دو بخش مركزي و آسمينون منوجان و مركز شهر ضمن رصد و پايش نقاط و مردمي كه نياز به كمك داشته اند كار امداد رساني و اسكان را آغاز نمودند.
فرمانده ناحيه مقاومت منوجان در اين خصوص گفت : در كنار ساير نهادهاي ستاد بحران شهرستان ٣٠ عمليات نجات را انجام دادند.
اسكان موقت مردم سيل زده در حسين آباد و اسكان بيش از ١٠٠ نفر از عشاير سيل زده چاه حسن در مدرسه و توزيع غذاي گرم بين ايشان از اقدامات نيروهاي جهادي بوده است .
فرمانده سپاه منوجان افزود: توزيع ٦٠٠ تخته پتو، ٢٦ بخاري ، ١٣چادر اسكان موقت ،لباس گرم ، فرش و توزيع روزانه ١٥٠٠ تا ٢٠٠٠ غذاي گرم ميان آسيب ديدگان از بارندگي و سيل اخير در روستاه و مركز شهر توسط گروههاي جهادي و مراجعان حضوري توسط ناحيه مقاومت سپاه منوجان انجام شده و كمك رساني و توزيع غذا همچنان ادامه خواهد يافت.
سرهنگ حيدري گفت : تفاهنامه هايي جهت كمك به مردم سيل زده با مديركل ستاد فرمان اجرايي امام انجام شده كه طي روزهاي آينده با همكاري فرمانداري و ساير دستگاهها عملياتي خواهد شد.

تعمير رايگان لوازم خانگي آسيب ديده در سيل با همكاري گروههاي جهادي و ستاد فرمان اجرايي امام و نيز معرفي متقاضيان دريافت تسهيلات ٥٠ ميليون توماني خود اشتغالي به اين ستاد از جمله مصوبات اين تفاهنامه است.
فرمانده سپاه منوجان افزود: با همكاري بنياد مستضعفان و ستاد اجرايي مقرر شد دامهايي بر اساس بوم منطقه، به افرادي كه دامهايشان در سيل تلف شده تحويل گردد.

 سرهنگ حيدري گفت: سيل در منوجان خسارات بسيار سنگيني برجاي گذاشته كه مي طلبد دولت با توجه ويژه، نسبت به رفع مشكلات اقدام نمايد.
 فرمانده سپاه منوجان خاطر نشان کرد:  تمام تلاش ما براي كاهش آلام مردم بوده است و تلاش خواهيم كرد تا برخي مشكلات را در كنار ساير مسئولان مرتفع نماييم .

ارسال نظرات