« الاخبار » از رد درخواست آمریکا مبنی بر گفتگو درباره موضوعات مختلف لبنان توسط حزب الله خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۱۳
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه « الاخبار » از رد درخواست آمریکا مبنی بر گفت و گو در خصوص موضوعات مختلف لبنان توسط حزب الله خبر داد.

حزب الله درخواست آمریکا را رد کرد

به گزارش مشرق، روزنامه «الاخبار» نشریه نزدیک به حزب الله لبنان سه شنبه شب نوشت: همزمان با اعلام خزانه‌داری آمریکا مبنی بر اعمال تحریم‌ها علیه افراد و نهادهای مرتبط با حزب‌الله، دولت آمریکا از رهبران این حزب خواست تا برای بررسی موضوعات مختلف این کشور با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

به نوشته این روزنامه لبنانی، «میانجی ها» با ارسال پیامی از سوی دولت آمریکا به رهبری حزب الله خواستار برقراری ارتباط برای بحث در مورد پرونده‌های مختلف لبنان شدند.

الاخبار اضافه کرد: حزب الله به میانجی‌گران ابلاغ کرد که هرگونه ارتباط با آمریکایی‌ها را نمی‌پذیرد.

درخواست دولت آمریکا از حزب الله در حالی انجام شد که وزارت خزانه‌داری آمریکا در وب‌سایت خود اعلام کرد که دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا روز سه‌شنبه، سه فرد تامین کننده مالی حزب الله لبنان و یک نهاد مرتبط با این حزب را تحریم کرده است.

اسامی اعلام شده از سوی وزارت خزانه داری آمریکا شامل جهاد سالم علامه، علی محمد ضعون و عادل علی ذیاب است که هر سه شهروند لبنان هستند.

شرکت تحریم شده از سوی آمریکا نیز دار السلام للسیاحة و السفر است که یک شرکت مسافرتی مستقر در لبنان است.

در آگوست گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا به ادعای نقض تحریم‌های تسلیحات کشتار جمعی در سوریه و کره شمالی تحریم‌هایی را علیه حزب‌الله لبنان، عصائب اهل الحق و گردان‌های حزب‌الله عراق و دیگر نهادهای سوریه و روسیه اعلام کرد.

ارسال نظرات