رهاسازی آب از سمت افغانستان/48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران خواهد شد

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته دو دریچه از بند کمال خان باز شد و با توجه به فاصله 80 تا 90 کیلومتری که با چاه نیمه‌های سیستان دارد، پیش بینی می‌شود 48 تا 72 ساعت دیگر آب وارد خاک ایران شود.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۴۸
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، حسین مدرس خیابانی امروز در جمع خبرنگاران در زاهدان اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌هایی که در افغانستان انجام شده، روز گذشته دو دریچه از بند کمال خان باز شد با توجه به فاصله ۸۰ تا ۹۰ کیلومتری که با چاه نیمه‌های ما دارد، پیش بینی می‌‍شود این حجم آب بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت دیگر آب وارد خاک ایران شود.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: آنچه که توافق شده و تعهد شده با دولت افغانستان و بارندگی‌ها هم کمک می‌کند، این است که این جریان ادامه داشته باشد تا حق آبه ایران کامل تامین شود این آب به چاه نیمه‌ها هدایت می شود و به عنوان منابع آبی مورد نیاز برای منطقه سیستان است.

وی گفت: در سیستان چهار چاه نیمه داریم که ذخایر آن تا یک میلیارد و ۸۰۰ میلی متر مکعب می‌شود اما به دلیل خشکسالی ها این رقم کاهش یافته است، امیدواریم با رها سازی آب مشکل تامین آب حل شود و برای سال ۱۴۰۱ مشکل آب نداشته باشیم.

ارسال نظرات