فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت:مردم منطقه با صبوری کمک دهند تا بتوانیم مسائل موجود را به نتیجه برسانیم و اگر دستگاه لودر و بولدوزر و غیره نیاید؛ ما جانمان را سد بلای مردم می کنیم تا آنها نجات پیدا کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۵۸۷
|
۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان ، فرمانده سپاه ثارالله در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان کرمان در محل فرمانداری شهرستان رودبار جنوب در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیل در مناطق جنوبی استان گفت: این رخ داد یک حُسن دارد و یک عیب؛ عیب آن، این است که شیب تند در منطقه وجود دارد و آب به سرعت وارد منطقه، مزارع و منازل مسکونی می شود و حُسن آن است که این آب ماندگار نیست.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه ما به عنوان سپاه استان، قرارگاه های پشتیبانی را در جیرفت، کهنوج و در شرق استان تشکیل داده ایم، ابراز کرد: در حال حاضر، تنها در جنوب استان درگیر مسائل سیل نیستیم؛ بلکه در شرق استان، شهرستان ریگان، بخش گنبکی به شدت درگیر مسائل مربوط به سیل هستیم.


وی با تأکید بر اینکه خدمات دهی و مراقبت از جان مردم، جزو اولویت های ما خواهد بود، اظهار کرد: لایه روبی منازل، شستن و تمیز کردن اثاثیه مردم از دیگر اولویت ها ماست و همچنین طبخ غذای گرم و رسیدن به تغذیه مردم منطقه از دیگر مسائل مد نظر ما خواهد بود.

این مقام مسئول افزود: راه های مواصلاتی ولو به صورت موقت باید باز شود و همزمان با آن باید سیل بندهایی که دچار آسیب شده اند، مورد ترمیم و مرمت قرار گیرند؛ چرا که اگر اصلاح نشوند ممکن است با بارندگی بعدی دچار مشکل شوند.
ما برای نجات جان مردم جانمان را سد بلا خواهیم کرد
سردار معروفی تصریح کرد: با ابلاغ فرمانده کل سپاه پاسداران، مجموعه سپاه را هماهنگ کرده ایم و مقرر شده است که قرارگاه قدس، تیپ 38، لشکر و سپاه استان وارد منطقه شوند و از هوا فضا و نیرو دریایی درخواست دو فروند هلی کوپتر را داشته ایم تا در منطقه حضور داشته باشند و همچنین با فرمانده قرارگاه خاتم هماهنگ شده است که وارد منطقه شوند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تأکید کرد: به فرمانده هان اعلام کرده ایم که هر اندازه که مردم به دستگاه های مهندسی نیاز دارند، کرایه کنند تا مردم معطل نمانند؛ چرا که ما باید مردم را در صحنه نجات دهیم تا آسیب نبییند.

وی با اشاره به هماهنگی با موکب های مردمی عنوان کرد: طبخ دو هزار و 500 غذای گرم در رودبار جنوب، دو هزار و 500 غذا در منوجان و دو هزار غذا در کهنوج را خواهیم داشت که مقرر شده است مسئولیت طبخ و توزیع غذا را فرمانده هان نواحی به عهده گیرد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان  با بیان اینکه گروه های جهادی در مناطق سیل زده حضور دارند، خاطر نشان کرد: مردم منطقه با صبوری کمک دهند تا بتوانیم مسائل موجود را به نتیجه برسانیم و مردم مطمئن باشند که تا زمانی که نیاز دارند، ما با تمام وجود خود در کنارشان هستیم و اگر دستگاه لودر و بولدوزر و غیره نیاید؛ ما جانمان را سد بلای مردم می کنیم تا آنها نجات پیدا کنند.

ارسال نظرات