خبرهای داغ:
نشست بصیرتی جنگ روایت ها در سالن همایش ناحیه امام صادق برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۴۲
|
۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج حوزه 9 خواهران از ناحیه امام صادق ؛ در نشست بصیرتی که با حضور بسیجیان در سالن همایش ناحیه امام صادق (ع) برگزارشد ، کارشناس مسائل سیاسی گفت: در هر پژوهش و تحقیق اول باید واژه شناسی کنیم تا مطلب را متوجه شویم و بعد ضرورت شناسی .در ضرورت بحث جهاد تبیین چند واژه مقام معظم رهبری بکار بردند یکی از این واژه ها تببین یعنی بیان واقعیت از طریق زبان یا قلم بتوانیم مدنظر روایت درست نشر دهیم و یکی ديگر از واژه ها نبرد است که منظور جنگ نرم است .
معلمی با اشاره به ابزار دشمن در جنگ سخت ، نیمه سخت و جنگ نرم گفت : درجنگ سخت ابزار آلات نظامی مانند تفنگ ، توپ ، تانک ، هواپيما، موشک وجود دارد و دوست و دشمن را می توان تشخیص داد ، در جنگ نیمه سخت با توپ و تانک نیست با انفجار و ترور است دشمن را نمی بینید ولی می توان متوجه شد که چه کسی اینکار را انجام داده و ابزار در جنگ نرم رسانه (روزنامه، مجله، عکس، فيلم، کتاب، جزوه و ...) شبکه هاي اجتماعي تلفن همراه، ماهواره، اينترنت، تلويزيون و راديو و تفاوت بین دوست و دشمن خیلی روشن نیست یک مطلبی منتشر میکنند و وارد ذهن شما می شود و شما متوجه نمی شوید کار دوست یا دشمن است.
کارشناس مسائل سیاسی افزود: هدف دشمن در جنگ نرم تغییر دادن نوع تفکر و انديشه می باشد؛ يعني دشمن ذهن و فکر مردم کشور هدف را طوري تغيير مي دهد که آنان همان چیزي را بخواهند که دشمن می خواهد.از دیگر اهداف جنگ نرم مقابله با اعتقادات ، سنت ها ، ارزش ها و باورها است که امروز با آن مواجه هستیم که به شکل های مختلف و همه ی طیف های جامعه را مورد هجمه و هدف قرارداده هرکسی به مقتضیات وضعیت خودش .
معلمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درخصوص جهاد تبیین عنوان کرد وقتی روایت غلطی انجام دهیم اراده طرف مقابل را هم ضعیف کرده و اراده قوی برای دفاع ندارد و نبرد جنگ روایات همان باورها و اعتقادات است .باید در این جنگ ورود پیدا کرده و آموزش داده شود.
وی افزود : امروز دوره القا نیست دوره اقناع است یعنی برای روایت درست طرف مقابل باید قانع شود، باید مطالعه را در خصوص آن مطلب افزایش داد و روایت و بیان کردن صحیح در مورد آن موضوع با سند علمی ، منطقی و مستدل باشد.
نبرد روایت ها جنگ روایت حق و باطل است و باید حق را انتشار دهیم و اگر نتوانیم امروز در جنگ روایت ها موفق باشیم طبیعتا دشمن موفق خواهد شد. مثلا قبل از انقلاب وضع کشور و امروز وضع به چگونه است و سیاه نمایی که از وضع قبل انقلاب انجام شده و روایت غلطی که در این مورد گفته می شود پس باید برای مقابله با این روایت های باطل در این زمینه مطالعه خود را افزایش دهیم تا بتوانیم روایت صحیح را بیان کنیم و یا روایت درست از دفاع مقدس که اگر درست روایت نشود دشمن به غلط روایت می‌کند یا تسخیر لانه جاسوسی که امام‌ انقلاب دوم نام نهادند و از انقلاب دوم مهم تر بود .
چرا این روایت ها باید در کتاب ها نباشد تا دشمن به غلط روایت کند باید درست، منطقی و مستدل روایت کرد تا دشمن به غلط روایت نکند یا تبیین فتنه ۸۸ اولین فردی که روشنگری کردند رهبر انقلاب بودند که در فتنه ۸۸ به درستی تبیین کردند ، دو عامل باعث شد که جمعیت فتنه کاهش پیدا کند عامل اول روشنگری بود که مقام معظم رهبری با بیانات خوب خود انجام دادند و عامل دوم غلط کاری های این فتنه بود شعارهایی که داده شد که علیه نظام بود این دو عامل باعث شد مردم متوجه اشتباه خود بشوند و راه خود را از فتنه گران جدا کنند و در نتیجه حماسه ۹ دی صورت گرفت.
معلمی گفت : اگر درست تبیین نکنیم دشمن دروغ ، غلط و غیر واقعی روایت می کند.
در نتیجه باید نیروی بسیجی را برای تبیین، روایت درست توجیه کرد و بعد اقشار مردم .
ایشان با بیان اینکه فضای مجازی می تواند هم تهدید باشد و هم فرصت اظهار داشت نیاز است برای پاسخگویی درست و صحیح به شبهات در فضای مجازی و مصادیق به درستی مطالعه و آموزش داده شود و اگر انجام نشود با مشکل مواجه می شویم .

ارسال نظرات
پر بیننده ها