تزریق خون در رگ های تولید گیلان؛
بعد از گذشت چندین ماه از سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان خبرهای خوبی از صنایع پوشش به گوش می رسد، گویا به لطف پیگیری های قضایی، همراهی دولت سیزدهم و همچنین مجمع نمایندگان گیلان، قرار است پوشش دوباره لباس کار به تن کند.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۸۳
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۱

 

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری بسیج – بهرام قربانپور- وقتی صحبت از شرکت های منفعل و تعطیل می شود داغ دلمان تازه می شود نمی دانیم از کدام شرکت بر خاک و گل نشسته استان گیلان بگوییم. اما آن چیزی که در سال های اخیر ما را امیدوار کرد رویکرد تولید محور قوه قضائییه و همچنین نگاه مثبت و اثربخش دولت سیزدهم به تولید و اشتغال است که امیدها را در دلمان زنده نگه داشته است.

می خواهم برایتان از "صنایع پوشش" بنوسیم، کارخانجاتی که زمانی قطب صنعت نساجی کشور به شمار می رفت با بی مدیریتی و بی تدبیری برخی مدیران به تلی از خاک تبدیل شد و به قول آیت الله رئیسی (رئیس قوه قضائییه  وقت)، "اگر زلزله هم می آمد پوشش اینگونه نمی شد گویا از آسمان سنگ باریده است"، این سخن های تلخ و گزنده رئیس عدلیه زمانی برای ما شیرین شد که شخصا دستور داد تا پرونده صنایع پوشش به صورت جدی از سوی دستگاه قضا پیگیری شود و هر چه زود تر استارت فعالیت این کارخانه بزرگ زده شود.

بی تدبیری مسئولان استانی، نالایقی مدیران شرکت و منفعت طلبی های برخی افراد سبب شده بود تا قطب نساجی کشور به غده چرکین تولید گیلان تبدیل شود، اما بعد از گذشت سالها چشم انتظاری، سفر پربرکت رئیس عدلیه در سال گذشته و بازدید از این کارخانه جنگ زده و دستور رسیدگی ویژه و سریع وی، حجت را بر همگان تمام کرد.

حال امروز بعد از گذشت چندین ماه از سفر رئیس قوه قضائیه به گیلان خبرهای خوبی از صنایع پوشش به گوش می رسد، گویا به لطف پیگیری های قضایی، همراهی دولت سیزدهم و همچنین مجمع نمایندگان گیلان، قرار است پوشش دوباره لباس کار به تن کند.

 

"پوشش" زمانی 4 هزار نیرو داشت

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند احیای کارخانه پوشش گیلان، اظهار کرد: یکی از اتفاقات بسیار خوبی که اکنون در استان گیلان شاهد آن هستیم احیای کارخانجات پوشش گیلان است و این موضوع تا ختم نتیجه استمرار خواهد یافت.

محمدرضا احمدی با بیان اینکه بیش از 4 هزار نیروی کار در این کارخانه مشغول به کار بودند، گفت: عده‌ای آن را با خاک یکسان کردند و بیش از هزار و 750 دستگاه خوب کارخانه را با خود بردند لذا قصد داشتند برای این مکان، کاربری مسکونی بگیرند.

وی با اشاره به اینکه احیای صنایع پوشش یکی از اولویت‌های نمایندگان گیلان در مجلس یازدهم است، افزود: در این راستا جلسات استانی و کشوری متعددی برگزار شد و مجمع نمایندگان گیلان مصمم است تا هر چه سریع نسبت به احیای کارخانجات منفعل بویژه صنایع پوشش اقدام شود.

نصب 500 دستگاه در کارخانه‌ پوشش

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس با تقدیر از پیگیری های قوه قضائیه در راستای حمایت از تولید، بیان کرد:  در زمان ریاست آقای رییسی در قوه قضاییه موضوع را با وی در میان گذاشتیم و ایشان در سفر استانی به گیلان این امر را مورد توجه قرار دادند همچنین رییس‌کل دادگستری و معاون وی و دادستان استان نیز برای راه‌اندازی مجدد پوشش پای کار آمدند.

احمدی با بیان اینکه بنده مداوم پیگیر درصد پیشرفت بازسازی بخش‌های کارخانه بودم  گفت: اکنون بیش از 500 دستگاه در کارخانه‌ در حال نصب است و تا پیش از عید تعداد زیادی از کارگران در شرکت مشغول به کار می‌شوند.

وی ضمن تشکر از تمامی کسانی که برای احیای کارخانه پوشش پای کار آمدند به‌ویژه مسئولان مجتمع پوشش که خرابه باقی‌مانده از پوشش را احیا و به سالن ریسندگی رنگرزی تبدیل کردند افزود: پس از پایان بازسازی این سالن‌ها، سالن‌های دیگر نیز احیا می‌شود.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به اینکه با احیای صنایع ورشکسته گیلان شاهد کاهش بیکاری خواهیم بود گفت: نمایندگان گیلان با راه‌اندازی مجدد صنایع رها شده پیگیر حل مشکل اشتغال جوانان بوده و امیدواریم در کل استان شاهد این اتفاقات خوب باشیم.

 

 

 

ارسال نظرات