رئیس پلیس فتا استان البرز:

خانواده ها از فرزندان خود در مقابل محتوای نامناسب فضای مجازی محافظت کنند

رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به استفاده کودکان از فضای مجازی می طلبد خانواده ها فرزندان خود را در مقابل محتوای نامناسب در این فضا محافظت کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۶۹۵
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سرهنگ سول جلیلیان، رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: ایمن نگه داشتن کودکان در زمان حضور در فضای مجازی، آموزش از سنین کم در خصوص پذیرش مسئولیت فعالیت های سایبری و آگاهی آنان درباره‌ خطرات فضای مجازی از جمله مسئولیت های مهم خانواده ها در قبال فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی است.

خانواده ها از فرزندان خود در مقابل محتوای نامناسب فضای مجازی محافظت کنند

وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا و برگزاری کلاس‌های درسی کودکان در فضای مجازی و دسترسی آن ها به فضای سایبر، نظارت بر حضور کودکان توسط والدین در این فضا امری ضروری محسوب می شود؛ آن ها باید با نظارت دقیق و کاربردی از اعتیاد کودکان و نوجوانان به اینترنت و فضای مجازی جلوگیری کنند.

سرهنگ جلیلیان عنوان کرد: هرچند فضای وب دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان است اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده ها به یک نگرانی تبدیل شده است. افزایش تعاملات خانوادگی یکی از راه های کنترل کودکان در فضای مجازی است.

رئیس پلیس فتا استان البرز با تأکید بر اینکه خانواده ها باید برای استفاده کودک از اینترنت هدف و چارچوب تعیین کنند، یادآور شد: بدون شک استفاده بیش از اندازه از اینترنت در زندگی فرزندان خلل ایجاد می کنند و موجب بروز اختلالات جسمی و روحی آن ها می شود.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها