خبرهای داغ:
تبریز- نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: نباید به اسرائیل و آمریکا اجازه بدهیم روابط برادرانه ایران و ترکیه را تحت تاثیر قرار دهند، ان ها همیشه سعی داشته اند روابط ما را به سردی بکشانند و خوشبخاتنه ناامید شدند.
کد خبر: ۹۴۰۸۷۱۷
|
۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار با سرکنسول جدید ترکیه در تبریز افزود: ماموریت شما در ایران و تبریز را خوش آمد عرض می‌کنیم، تبریز و ترکیه همیشه ارتباطات خوبی داشته اند و سرکنسول‌های شما در غم و شادی مردم ما شریک بوده اند.

وی ادامه داد: از شما هم انتظار داریم به دور از سیاسی کاری در افزایش سطح روابط دو ملت مسلمان ایران و ترکیه نقش تاثیر گذاری داشته باشید، وحدت بین دو کشور مسلمان بسیار ارزشمند است، وجود علمای دینی در ترکیه و ایران و وحدت بین برادران شیعه و سنی بسیار تابل تحسین است و باید این وحدت روز یه روز توسعه پیدا کند.

حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: اشتراکات تاریخی و فرهنگی بین ایران و ترکیه بسیار زیاد و ارزشمند است  که می‌تواند برای توسعه روابط تجاری، آموزشی و فرهنگی زمینه ساز خوبی باشد.

وی افزود: رفت آمد تجار و اتباع دو کشور باید بدون مشکل و آسان باشد و دانشجویان ایرانی که در ترکیه هستند و دانشجویان و طلبه‌های ترکی که در ایران تحصیل می‌کنند باید مورد حمایت وزارتخانه‌های ما قرار گیرند و مشکلات اسکان و رفت و آمدشان راحت‌تر شود.

حجت الاسلام آل هاشم گفت: افزایش تحریم‌های آمریکا و شیوع کرونا ترانزیت کالا و حمل و نقل مسافر در مرز‌های ایران و ترکیه کاهش یافته، باید که شاهد تغییر این وضعیت باشیم اگر به یاد داشته باشید بعداز کودتای نافرجام در ترکیه، جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که آن را محکوم کرد و ترکیه نیز در دور زدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران به ما کمک کرده است.

وی تاکید کرد:  انتظار داریم از سرمایه گذاران و کارآفرینان ترکیه برای سرمایه گذاری در منطقه شمالغرب دعوت کنید که از نظر اقتصادی و رشد و شکوفایی اقتصادی برای هر دو کشور خیر بسیاری خواهد داشت.

ام جمعه تبریز اظهارداشت: نباید به اسرائیل و آمریکا اجازه بدهیم روابط برادرانه ما را تحت تاثیر قرار دهند، آمریکا و اسرائیل همیشه سعی داشته اند روابط ما را به سردی بکشانند که خوشبختانه همیشه ناامید شده اند چرا که بین دو کشور برادری دیرینه حاکم است.

همچنین آقای چِتین تانر سرکنسول جدید ترکیه در تبریز گفت: من هم خوشحال هستم که در تبریز ماموریت خود را اغاز کردم و صمیمیت شما مسئولان را که دیدم خوشحال‌تر شدم، بین مردم دو کشور پیوند‌های مختلفی وجود دارد و ما ترک‌ها ایرانیان را برادر خود می‌دانیم.

وی افزود: ایران و ترکیه در منطقه قدیمی‌ترین و قدرتمند‌ترین کشور هستند و در هر زمینه فعالیت می‌کنند چرا که ظرفیت بالایی دارند و هر کاری در توان داشته باشیم برای دو کشور انجام می‌دهیم، اعتقاد دارم که شما هم حمایت‌ها و تلاش‌های لازم را خواهید داشت و کسی نمی‌تواند مانع برادری ما باشد.

آقای تانر از ۱۵ دیماه ۱۴۰۰ به عنوان سرکنسول جدید ترکیه در تبریز به عنوان جانشین آقای طوفان هبک کار خود را شروع کرده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها