خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند:

خانواده مستحکم و با آرامش امنیت اخلاقی و اجتماعی جامعه را تضمین می کند

حجی پور گفت: جامعه از خانواده‌های بدون آسیب، ماندگار و با نشاط منفعت می‌برد و افراد در چنین جامعه‌ای احساس امنیت می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۵۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴

صغری حجی پور مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی ضمن گرامیداشت ولادت حضرت زهرا (سلام اللله علیها) و روز زن، گفت: حضرت صدیقه طاهره (س) الگوی کامل، جاودانه و به تمام معنا برای بانوان و جوانان در سبک زندگی اسلامی و دینی هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند؛ ساده زیستی، ساده گرفتن، تحقیر نکردن، گذشت و ایثار را از جمله مولفه‌های ازدواج فاطمی و اسلامی دانست.

وی عنوان کرد: تبیین سبک زندگی اسلامی و فاطمی، حرکت به سمت ازدواج‌های به دور از تجمل و مادی گرایی، و روی آوردن به ازدواج‌های سالم و ساده، تشویق جوانان به ازدواج می‌توان شاخص‌های ازدواج علوی و فاطمی را در جامعه گسترش داد.

حجی پور خاطرنشان کرد: متاسفانه امروز انتظارات و توقعات در بین خانواده‌ها بالا رفته که این خود مانع از ازدواج سالم و به موقع جوانان شده و باعث آسیب و زحمت برای جوان و خانواده می‌شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند، ایجاد آرامش را از ویژگی‌های مهم خلقت زن دانست و گفت: هر گونه خودنمایی، بی عفتی، بد حجابی و بی حجابی زن نه تنها باعث آزار روحی و جسمی خود فرد می‌شود بلکه خانواده و جامعه نیز از این امر دچار آسیب می‌شود.

وی اظهار داشت: زنان عفیف و پاکدامن بسیار دوستدار خانواده همسر و فرزندان هستند؛ مهربانی، آرامش و نشاطی که دارند باعث آرامش محیط خانواده می‌شوند.

حجی پور، به رضایت قلبی و کامل حضرت علی (ع) از حضرت زهرا (س) اشاره کرد و افزود: بهترین زنان افرادی هستند که به نیاز‌های جسمی و روحی همسر و فرزندانشان اهمیت داده و به آن می‌پردازند.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند اظهار کرد: جامعه از خانواده‌های بدون آسیب، ماندگار و دارای آرامش و با نشاط منفعت می‌برد و افراد در چنین جامعه‌ای احساس امنیت می‌کنند و برعکس بسیاری از بزهکاری ها و آسیب های اخلاقی و اجتماعی در جامعه از خانواده‌های ناسالم و بدون آرامش بروز می‌کند.

وی تربیت صحیح و توجه یکسان به فرزندان را از شاخص‌های خانواده اسلامی و سالم دانست و گفت: هویت بخشی، مسئولیت دادن به فرزندان، داشتن روحیه بانشاط و توجه به سلامت جسمی و روحی فرزند از جمله موارد تربیت فرزندان در فرهنگ دینی و اسلامی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران بیرجند گفت: امروز مسئولین و متولیان امر خانواده و ازدواج می‌توانند با تسهیل شرایط ازدواج جوانان، رفع موانع اقتصادی و کاهش مشکلات اقتصادی، فراهم کردن فرصت‌های اشتغال برای جوانان در راستای مقوله ازدواج فاطمی و علوی و سبک زندگی اسلامی حرکت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار