زنجان-مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در یک هفته اخیر و همزمان با بارش برف و وقوع کولاک شدید در 39 عملیات برای 2 هزار و 522 نفر در سطح استان امدادرسانی کرده ایم.
کد خبر: ۹۴۰۸۹۷۷
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج زنجان؛ دکتر سید قاسم موسوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران به عملیات های امدادی هلال احمر در یک هفته اخیر اشاره کرد و افزود: در این مدت 63 تیم عملیاتی با 197 نیرو برای 2 هزار و 522 نفر امدادرسانی کرده اند.

 

هلال احمر زنجان برای بیش از 2 هزار و 500 نفر امدادرسانی کرد

وی خاطرنشان کرد: در این مدت بیش از 500 مسافر در راه مانده را در مساجد استان زنجان اسکان اضطراری دادیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در همین مدت 10 مصدوم، هشت مادر باردار و 2 بیمار توسط تیم های عملیاتی هلال احمر به مراکز درمانی استان منتقل شده اند.

 

موسوی اظهارداشت: برای درراه ماندگان ناشی از حوادث برف و کولاک در سطح استان 230 بسته مواد غذایی، اقلام زیستی، نان، بیسکویت، خرما، پتو و موکت توسط هلال احمر استان زنجان توزیع شد.

 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان، از وقوع هفت حادثه جاده ای در استان خبرداد و گفت: این حوادث هفت مصدوم برجا گذاشت و یک نفر به بیمارستان منتقل و یک نفر دیگر نیز فوت کرد.

 

موسوی خاطرنشان کرد: در این عملیات های امدادرسانی شده 39 دستگاه آمبولانس، 17 خودروی کمک دار سبک و هفت خودروی نجات بکارگیری شد.

 

وی یادآوری کرد: در جاده های پرتردد و پر خطر این استان اقدام به استقرار سه پایگاه موقت امداد و نجات در قالب طرح ملی امداد و نجات زمستانه کرده ایم.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب علاوه بر ۱۴ پایگاه فعال در جاده های استان هشت پایگاه پشتیبان نیز در شهرستان فعال است.

 

موسوی افزود: همه پایگاه های ثابت و موقت جمعیت هلال احمر استان زنجان به اقلام زیستی و غذایی برای در راه ماندگان و اسکان موقت تجهیز شده است.

 

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: در طرح زمستانه هلال احمر استان زنجان آمبولانس، خودروی پشتیبان و تیم های عملیاتی در جاده های پر تردد و مبادی ورودی شهرها به منظور اجرای سریع عملیات های نجات و امداد رسانی در حوادث جاده ای و سایر حوادث احتمالی در محدوده عملیاتی پایگاه ها به کار گیری شده است.

 

موسوی از هموطنان خواست، در صورت گرفتار شدن در سوانح و حوادث با شماره ۱۱۲ برای دریافت خدمات امداد و نجات در هر ساعت از شبانه روز تماس برقرار کنند.

 

ارسال نظرات