رئیسی مذاکرات را قطع کرد و گفت وقتش رسیده است. او به اتاق کناری رفت و نماز خواند.
کد خبر: ۹۴۰۹۰۲۳
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج،  یک رسانه روسی در تحلیلی به دیدار آیت الله رئیسی و ولادیمر پوتین در کاخ کرملین پرداخت.

رئیسی فردی متدین و تسلیم ناپذیر است

این رسانه در توصیف رئیس جمهور ایران، آیت الله رئیسی را فردی متدین و تسلیم ناپذیر معرفی میکند و همچنین نوشته است که ولادیمیر پوتین نمی توانست با رئیس جمهور ایران دیدار نکند.

کومرسانت در تحلیل میز بزرگی که روسای جمهور دو کشور پشت آن قرار گرفتند می‌نویسد: این مساله به دلیل قرنطینه نبودن روسای جمهور و پروتکل های مربوط به کرونا بوده است. در ادامه این گزارش با اشاره به تحریم هر دو کشور توسط آمریکا به این جمله ولادیمر پوتین اشاره می‌کند که بدون واهمه از تبعات آن خطاب به رئیس جمهور ایران گفته است ما در عرصه بین المللی همکاری بسیار نزدیکی با یکدیگر داریم.


پوتین به موضوع همکاری دو کشور در سوریه اشاره کرده است. این رسانه روسی در تحلیل خود می‌نویسد که رئیس جمهور روسیه نیز به چنین دیداری نیاز داشت و این نیاز کمتر از احساس نیاز در طرف ایرانی نبوده است.

کومرسانت همچنین به ماجرای نماز خواندن آیت الله رئیسی نیز اشاره کرده است. در این گزارش آمده است که رئیسی مذاکرات را قطع کرد و گفت وقتش رسیده است. او به اتاق کناری رفت و نماز خواند. این رسانه با اشاره به اینکه تا به حال پیش از این کسی در کاخ کرملین دست به این اقدام نزده بود می‌نویسد: « مگر اینکه رمضان قدیروف (رئیس جمهور مسلمان چچن و از افراد مورد اعتماد رئیس جمهور روسیه) در دیدار جدید با ولادیمیر پوتین این کار را انجام دهد. اما سرویس مربوط به پروتکل رئیس جمهور روسیه به من اطمینان داد که او این کار را نکرده است. یعنی اولین کسی که چنین کرد کسی نبود جز ابراهیم رئیسی.»

ارسال نظرات