خبرهای داغ:
اصغری گفت: راهیان نور و روایتگری دقیق و عمیق از اتفاقات این ایام در جهت برون رفت از مشکلات و تهدیدات موجود در جامعه و یک فرصت است.
کد خبر: ۹۴۰۹۰۷۶
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، دکتر حسنعلی اصغری، مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی راهیان نور تصریح کرد: همکاری خوبی از گذشته بین حوزه بسیج دانش آموزی و فرهنگیان برقرار بوده که تا کنون این همکاری ادامه دارد و قرار است یک سفر معنوی زیارتی سیاحتی شکل بگیرد.

اصغری در ادامه افزود: قطعا آثار و برکات این سفر معنوی برای دانش‌ آموزان ماندگار است. امروز یکی از شروط این ماندگاری، تمرکز بر روی چیستی اهداف مدنظر و نتیجه نهایی آن است. هدف نهایی را تعریف کرده و هدف عملیاتی برای آن در نظر بگیریم. سپس باید بررسی شود برای رسیدن به این اهداف چه اقداماتی باید انجام شود تا به این مطلوب برسیم.

وی اذعان کرد: در انجام این مهم به جای پرداختن به خروجی ها به پیامدها و آثار بلندمدت آن توجه کنیم. قصد ما تاثیر این اقدامات بر رفتار امروز و نگرش آینده دانش آموزان است.

مدیرکل آموزش پرورش استان قزوین متذکر شد: در جهت تاثیرگذاری و شیوه اقدام برای رسیدن به این مطلوب، نقشه‌‌ راه دقیقی را باید ترسیم کرد. تاکید ما بیش از توجه به خروجی ها توجه به دستاوردها و پیامدهای حاصل از این سفر معنوی است.

اصغری خاطرنشان کرد: در روند جنگ تحمیلی و دفاع مقدس شاهد اتفاقاتی بودیم که برای همیشه در تارک تاریخ این مرز و بوم خواهد درخشید. برای انتقال صحیح این نقاط عطف به فرزندان خود و دریافت این تصویر ذهنی در ذهن آنها باید از افرادی که  به عنوان نسل اول می‌توانند تجربه مستقیم خود را به نسل جدید انتقال دهند، بهره ببریم.

وی یادآور شد: بحث راهیان نور ابتکار بزرگی بود که در بیانات مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است. همچنین نحوه‌ این روایتگری ها هم حائز اهمیت است. لذا باید تلاشمان بر تغییر نگرش انسانها به موضوعی خاص باشد. بیان رخدادهای دفاع مقدس برای دانش آموزان خیلی خوب و مهم است اما مهمتر از آن چگونگی این روایتگری و تغییر نگرش افراد است.انسانها بر مبنای دانش خود رفتار نمی‌کنند بلکه بر مبنای نگرش خود نسبت به موضوعات عمل می‌کنند.
 
وی گفت: با اشاره به این سوال که مرز نگرش انسانها چگونه تغییر می‌یابد، اگر بخواهیم در تربیت صحیح نسل جدید موفق باشیم، باید از مرز دانش عبور شود و بر روی نگرش انسانها کار شود. تغییر این نگرش با تعریف دقیق اهداف، تهیه محتواهای عمیق و اثرگذار، استفاده از روش‌های مناسب و ارزیابی دقیق از اقدامات انجام شده در جهت هوشمند شدن اقدامات آتی امکان پذیر می‌باشد. تحقق این مهم فقط در بیان و شعار خلاصه نمی‌شود و لازمه آن عملی کردن این اهداف است.

اصغری اظهار کرد: در تراز انقلاب اسلامی باید زیرکانه و هوشمندانه برای رسیدن به اهدافش رفتار کند. راهیان نور و روایتگری دقیق و عمیق از اتفاقات این ایام در جهت برون رفت از مشکلات و تهدیدات موجود در جامعه و یک فرصت است.  برخی اوقات باید اهداف خود را در قالب آموزش های غیر رسمی و در اردوها و فضاهای خارج از کلاس محقق کنیم. ما در درس آمادگی دفاعی قصد تقویت سطح تبیین و تحلیل مسائل سیاسی در دانش آموزان را داریم که برگزاری اردوی راهیان نور روش مناسبی در جهت رسیدن به این اهداف است.

مدیر کل آموزش پرورش استان قزوین در پایان گفت: برای رسیدن به این نقاط مطلوب باید محتواهای ارزشمند و متناسب با نیاز دانش آموزان را تولید کنیم و از افرادی که به روشهای نوین در ارائه این محتواها متناسب با شخصیت نسل جوان آشنا هستند بهره مند شویم.

انتهای پیام/ ۱۰۱۱

ارسال نظرات
پر بیننده ها