در جمع مادران شهدا بیان شد؛

کوثر قرآن افضل از همه بانوان جهان است

حجت الاسلام کاظمی در تجلیل از مادران شهدای وردنجان گفت: براساس روایات حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها افضل از همه بانوان جهان است.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۴۹
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛در آستانه فرخنده میلاد با سعادت کوثر قرآن، در مراسمی از مادران شهیدان شهر وردنجان تجلیل شد.

در این مراسم حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی با تبریک میلاد سراسر نور و با سعادت حضرت فاطمه ی زهرا سلام الله علیها و ولادت فرزند گرامیش موسس انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، گرامیداشت مقام مادر و روز زن گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دختر خاتم پیامبران است که برای تولدش به رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم چنین بشارت داده شد"انا اعطیناک الکوثر:مابرای تو خیرفراوان عطا کردیم".

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: برای درک بخشی از مقام معنوی و فضایل آن حضرت باید به آیات نورانی قرآن مجید، روایات رسیده از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم و ائمه اطهار علیهم السلام مراجعه کنیم.

حجت الاسلام عبدالصمد کاظمی گفت: حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها فاطمه بهترین زنان دو عالم است، افضل از همه بانوان جهان از مقام عصمت کبری برخوردار است و از هر حیث نسبت به بانوان جهان برتری و الگوی زنان بعد از خود است " فاطمة سیدة نساء العالمین ".

وی درآیین تجلیل از تعدادی از مادرشهیدان افزود: چنانکه در روایات فراوان آمده است، حضرت زهرا علیهم السلام  تنها بانویی بود که در شأن همسری امیرمؤمنان خضرت علی بن ابیطالب علیه السلام بود و اگر امی ولایت نبود برای حضرت زهرا علیهم السلام کفوی نبود، این روایت و روایت های دیگری که در منابع حدیثی درباره مقام و فضیلت حضرت زهرا علیهم السلام  آمده است، همه نشانگر این است که این بانو فضایل و مقام معنوی و علمی بسیار بالایی دارد.

حجت الاسلام کاظمی افزود: مادران شهدا با الگو قراردادن این بانوی بزرگوار، فرزندان خود را به خوبی تربیت و تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کردند و امروز ایران اسلامی به برکت جانفشانی شهدا و ایثارگران و از خود گذشتگی مادران و همسران شهدا، انقلاب اسلامی به قله های رفیع دست پیدا کرده است و در برابر تمام تهدیدها ایستاده و هیچ تهدیدی نمی‌تواند از عزم راسخ ملت ایران بکاهد.

در این مراسم  معنوی با حضور امام جمعه و فرمانده حوزه مقاومت بسیج وردنجان از مادران شهیدان این شهر تجلیل شد.

ارسال نظرات