خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

مهم‌ترین مسئله در مدیریت روابط زوجین تغییر نوع نگاه به زندگی است

همدان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مسئله مدیریت روابط زوجین مهم‌ترین مسئله این است که نوع نگاه به زندگی باید تغییر کند.
کد خبر: ۹۴۰۹۱۶۰
|
۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی یمین در همایش گلبرگ رسالت ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه زهرا(س) اظهار داشت: در مسئله مدیریت روابط زوجین مهم‌ترین مسئله این است که نوع نگاه به زندگی باید تغییر کند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه مرد نسبت به زن این است که حس نگاه آنها به زن مالکیت است چراکه ایجاد ادبیات و فرهنگ کرده است، گفت: ادبیاتی که در جامعه ما وجود دارد مسئله زن گرفتن است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه همسر امانت الهی در دست ما است و باید زمینه رشد را در او فراهم کنیم،
عنوان کرد: سه نوع محبت داریم.

وی ادامه داد: یک نوع محبت گفتاری است، در این نوع محبت مرد باید محبت خود را در گفتار بیان کند، نوع دیگر محبت رفتاری است که در این نوع محبت مرد با محبت رفتاری خود باید به همسر نشان دهد که او را دوست دارد و محبت نوشتاری، این است که گاهی مواقع مرد باید از طریق نوشتار، گفتار خود را بیان کند.

حسینی یمین با اشاره به اینکه نوع نگاه زن به همسر متفاوت است، گفت: یک نوع نگاه داریم که زن، مرد را خادم خود می‌داند که یک نگاه غلط است و نوع دیگر نگاه غربی است که زن همسر خود را شریک می‌داند و از مرد انتظار روابط عاطفی دارد که مختص فرهنگ غربی است.

وی ادامه داد: مدیر خانه مرد است و اگر زن نسبت به مرد اطاعت‌پذیری و خشوع و خضوع داشته باشد مرد به اقتدار می‌رسد.

استاد حوزه و دانشگاه ابراز داشت: مردی که همسر خود را امانت الهی می داند به او محبت می‌کند و زنی که همسر خود را آقا می‌داند از او اطاعت می‌کند.

در ادامه این مراسم گروه سرود همخوانی به اجرا پرداخت، همچنین آقایان قانعی و خانلر به اجرای مولودی خوانی پرداختند و در پایان حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان به نمایندگی از زوج‌ها برای یک زوج خطبه عقد خواند و هدایایی به ۳۰ زوج اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار