خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شهر شال؛

زنان مسلمان و انقلابی، با اخلاص و جهاد اجتماعی، مردانه ترین میدان ها را خلق کردند

حجت الاسلام موسوی شالی گفت: زنان مسلمان و انقلابی اوج احساس زنانه خود را با روح جهاد، شجاعت، شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدان ها را با اخلاص و فداکاری خود فتح کردند و جهاد اجتماعی را جهانی کردند.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۸۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام سید شمس الدین موسوی شالی، امام جمعه موقت شهر شال، در مراسم جشن بزرگ میلاد کوثر بوئین زهرا، ثواب تربیت فرزند صالح را تا قیام قیامت دانست و گفت: ثواب برخی از اعمال انسان در این دنیا و برخی از اعمال برای روز قیامت داده می شود، تربیت فرزند صالح از جمله اعمالی است که انسان از ثواب آن تا قیام قیامت برخوردار می شود. از این رو تربیت فرزند باید بسیار عالمانه و دقیق صورت پذیرد، چرا که اولین چیزی که مادران باید یاد بگیرند علم تربیت فرزند است.

وی در ادامه افزود: هیچ مکتب، مذهب و گروهی نیست که اهمیت و ضرورت تربیت انسان را انکار کند، اختلاقات همه مکاتب تربیتی، در اهداف و روش های تربیت است؛ زیرا یکی از ویژگی های آدمی تربیت پذیری است و انزال کتب و ارسال پیامبران الهی برای تربیت و هدایت اوست.

حجت الاسلام موسوی شالی، به فضای معنوی و محبت آمیز کانون خانواده اشاره کرد و گفت: منشأ بخش قابل توجهی از مشکلات جامعه و خانواده، عدم آگاهی کافی زوجین از مسائل فکری، فرهنگی و دینی است. مودت و رحمت میان زوجین باعث می شود که فضای معنوی و محبت آمیز کانون خانواده گرم و بانشاط نگه داشته شود. ابراز محبت بین زوجین معجزه و کیمیاست و زوجین باید با محبت خود در خانواده، این موضوع را در خانواده و جامعه الگوسازی کنند.

امام جمعه موقت شهر شال، در پایان سخنان خود، به اختلاف دیدگاه دین اسلام و غرب در مورد زن پرداخت و گفت: زن در تعارف و نگاه غرب، همچون عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ سازی و ابزاری جنسی در خدمت سرمایه داری است. اما زن مسلمان تاریخ جدیدی را پیش چشم جهان گشود و ثابت کرد که می توان زن بود، عفیف بود، محجبه و شریف بود و در عین حال، در متن و مرکز فعالیت های سیاسی و اجتماعی هم بود. زنان مسلمان و انقلابی اوج احساس زنانه خود را با روح جهاد، شجاعت، شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه ترین میدان ها را با اخلاص و فداکاری خود فتح کردند و جهاد اجتماعی را جهانی کردند.

انتهای پیام

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار