استاندار گیلان تاکید کر: از این‌رو لازمست در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگارش کتب جامع در خصوص سردارجنگل ، با نگارش و احصاء مطالب موجود، به مستندنگاری درباره این روحانی مبارز پرداخته شود.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۹۱
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

 

 

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، اسدالله عباسی در مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری یادواره 152 شهید و طلبه و یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی که در دفتر امام جمعه رشت برگزار شد؛ با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و گرامیداشت مقام زن، سردار جنگل را افتخاری برای گیلان، ایران و نیز چهره ای انقلابی، مبارز و خستگی‌ناپذیر خواند که برای دفاع از ارزش های اسلام در برابر استکبار و استعمار ایستادگی کرد.

وی با بیان اینکه میرزاکوچک خان در راه دفاع از آرمان‌هایش جان خویش را فداکرد اما تسلیم نشد، افزود: در آن مقطع زمانی به‌دلیل خفقان و استبداد حاکم، به خوبی در نوشتار و کتب حق میرزا ادا نشد از این‌رو لازمست در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر نگارش کتب جامع در خصوص سردارجنگل ، با نگارش و احصاء مطالب موجود، به مستندنگاری درباره این روحانی مبارز پرداخته شود.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: چهره‌های بزرگی همچون شهیدان شیخ فضل الله نوری، مدرس ، نواب صفوی، میرزاکوچک جنگلی و ... زمینه‌ساز این شدند که امروز ایران عزیز همچنان مقتدرانه در برابر استکبار جهانی ایستاده است و در مسیر دفاع از آرمان‌های امام خمینی(ره) و نگاه ژرف اندیشانه آن روشن ضمیر فرزانه، گام بر می دارد.

عباسی با تاکید بر پاسداشت یاد و خاطره شهدا، ابیان کرد: نه‌تنها درخصوص میرزا کوچک بلکه هشت هزار شهید گلگون کفن استان وظیفه داریم نسبت به بزرگداشت مقام این دلیرمردان و معرفی آنان به اقشار مختلف جامعه همت گماریم.

وی برگزاری یادواره یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید میرزاکوچک جنگلی را تلاشی ارزشمند و اقدامی موثر درجهت معرفی این شخصیت بزرگ گیلان‌زمین عنوان و بیان کرد: اقداماتی که امسال برای برگزاری کنگره میرزاکوچک صورت گرفت، سنگ بنایی مستحکم برای سال‌های آتی و نیز یادگاری ارزنده برای آیندگان است.

نماینده عالی دولت در گیلان همچنین خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست آیت الله فلاحتی، بستری مناسب برای بررسی و تدوین رویدادهای فرهنگی در گیلان است و بنده نیز برای ادای تکلیف در این مسیر، اعلام آمادگی می‌کنم.

 

ارسال نظرات