تبریز- کتاب «من در آسمانم» سروده‌ای به قلم «فریبا قیومی‌زاده» است که به روایت زندگی شهید مدافع سلامت «علی صفرلو» برای خردسالان و کودکان می‌پردازد.
کد خبر: ۹۴۰۹۲۹۷
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، کتاب «من در آسمانم» سروده‌ای به قلم «فریبا قیومی‌زاده» است که به روایت زندگی یکی از شهیدان مدافع سلامت کشور به نام «علی صفرلو» در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، برای خردسالان و کودکان می‌پردازد.

شاعر در این کتاب که با شمارگان ۲ هزار نسخه، در قطع خشتی، ۲۴ صفحه از سوی نشر اکسیژن روانه بازار نشر شده است، با تصویرگری «عسل نجاری»، زندگی این شهید والامقام را از تولد تا شهادت برای بچه‌ها روایت می‌کند؛ چراکه او پرستار کودکان بود.

در بخش‌هایی از این کتاب آمده است:

«توی یک روز ساده و زیبا، اتفاقی قشنگ برپا شد/ خبر آمد به شادی بسیار، علی آقای قصه بابا شد/ دختری مهربان و بی‌همتا، مثل خورشید آسمان پرنور/ مثل لبخند غنچه‌ها خوش‌عطر، دختری چون فرشته‌ها پرشور...»

«کرونا آمد و علی برخاست، رفت تا سنگر سلامت را/ پر کند از محبت و ایمان، سر دهد قصه شهامت را/ همسرش پا به پای او آمد، تا شریک مدافعان باشد/ هر دو رفتند جنگ این ویروس، جان این شهر در امان باشد...»

در پایان این کتاب همچنین شرحی از چگونگی همه‌گیری ویروس کرونا از کشور چین، در سال ۲۰۱۹ میلادی و نحوه مقابله مدافعان سلامت با آن، به کودکان ارائه شده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها