خبرهای داغ:

توانمندسازی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود الگویی برای سایر دانشگاه‌های کشور

شاهرود_مدیرکل آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گفت: توانمندی این دانشگاه می‌تواند الگوی سایر دانشگاه‌های کشور باشد.
کد خبر: ۹۴۰۹۳۴۴
|
۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر علی شریفی زارچی در بازدید میدانی از این دانشگاه با بیان اینکه؛ نیروی تیمی کم این دانشگاه از نظر تخصص و تجربه در حوزه فناوری اطلاعات فوق العاده عمل کرده اند گفت: عملکرد واحد آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، در بخش امنیت شبکه و سامانه‌ها، استفاده از زیرساخت به روز ارتباطات، نرم افزار، آموزش مجازی و اپیدمیولوژی و تحلیل داده‌های زیستی قابل تقدیر است.
مدیرکل آمار و فناوری وزرات بهداشت افزود: در بررسی انجام شده، نشان از شگفت انگیز بودن برخی فعالیت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود دارد و می‌شود با راه اندازی یک نمایشگاه مجازی دست آورد‌های این دانشگاه در دسترس دانشگاه‌های سراسر کشور قرارداده شود و بی شک این دانشگاه می‌تواند بعنوان الگویی برای تمام کشور معرفی شود.
شریفی زارچی گفت: این دانشگاه قابلیت پیشرفت بیشتر و تبدیل شدن به یک قطب، در حوزه فناوری اطلاعات و استفاده در زمینه علوم پزشکی را دارد.
مدیرکل آمار فناوری اطلاعات بیان کرد: اقدامات معاون پژوهشی و همکارانشان در علوم پزشکی شاهرود در زمینه ثبت و تحلیل عوارض واکسن کرونا، تاثیرگذاری واکسن‌های مختلف، کاهش بستری و قربانیان، کوید۱۹ فراتر از حد تصور بوده است.
شریفی زارچی در پایان ادامه داد: توسعه و بومی سازی و بهره برداری از یک فایروال منبع باز، راه اندازی بستر ارتباطی IP و داده، بهره گیری از زبان برنامه نویسی R با سه نیروی متخصص، به عنوان زبان پیشرفته تحلیلی که شاید در وزارت نیز نمونه اش وجود نداشته باشد از موارد شاخص موجود در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است و می‌تواند الگوی بارزی در سراسر کشور باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها