خبرهای داغ:
ملایر-جانشین فرمانده سپاه ملایر با بیان اینکه غرب به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف خود باید از زن شروع کند، گفت: امروز ضرورت دارد زنان ما بیش از پیش با آگاهی و بصیرت مواظب و مراقب توطئه‌های دشمن باشند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۰۸
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی‌اصغر فارسی در نشست با بانوان خبرنگار ضمن تبریک ایام ولادت حضرت زهرا(س) با اشاره به جایگاه زن در اسلام، اظهار کرد: از نظر قرآن و کلام خدا و ارزش‌های انسانی زن و مرد هیچ تفاوتی با هم ندارند، اما به‌واسطه وظایف و مأموریت‌هایشان، ویژگی‌های این دو متفاوت است.

وی با بیان اینکه امروز جایگاه زن در جامعه از چالش‌های اصلی کشورهای غربی و اسلامی است، افزود: غرب همواره سعی کرده جایگاه اصلی زن را مورد تحریف قرار دهد و نگاهی ابزاری به زن داشته باشد.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه عواطف زن با توجه به نقش آنان به‌عنوان مادر و همسر نسبت به مردان بیشتر است، تصریح کرد: در این میان سختی و توان جسمانی مردان به‌واسطه نان‌آور بودن خانواده و خدمات اجتماعی آنها، نسبت به بانوان بیشتر است.

وی با بیان اینکه ویژگی‌های وجودی زن و مرد براساس وظایف آنان و با برقراری عدالت است، افزود: جایگاه زن در اسلام بالقوه است و بالفعل شدن این جایگاه به خود فرد بستگی دارد که چگونه بتواند این جایگاه را به فعلیت برساند.

فارسی با اشاره به حدیث کسا و ارزش و اهمیت این مبحث مهم، تصریح کرد: خداوند هنگام نام بردن اصحاب کسا، حضرت زهرا(س) را محور قرار می‌دهد و ائمه(ع) را دور حول محور ایشان قرار می‌دهد که نشان از جایگاه بسیار ارزشمند و بالایی حضرت زهرا(س) و مقام والای زن دارد.

وی بیان کرد: پیامبر خدا(ص)، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س)، محقق‌کننده هدف خلقت یعنی به کمال رساندن بشریت هستند؛ پس اگر حضرت زهرا(س) را الگوی خود قرار دهیم، با پیشرفتی همه‌جانبه به اوج خواهیم رسید.

جانشین فرمانده سپاه ناحیه ملایر در ادامه با بیان اینکه همواره دنیای غرب و توطئه‌های امروز دشمن در پی انحراف این جریان طولانی است و می‌خواهد از زن سوءاستفاده کند، گفت: در واقع در دنیای غرب از زن به‌عنوان ابزاری برای رسیدن به اهداف اقتصادی استفاده می‌شود و می‌توان گفت اقتصاد در این کشورها وابسته به ابتذال کشاندن زنان است و اگر ابتذال را از غرب بگیریم، اقتصاد آن‌ها فلج می‌شود.

وی یادآور شد: بسیاری متوجه این امر نیستند و ناخواسته در تنور دشمن می‌روند و جایگاه اصلی و واقعی خود را به سمت و سویی که دشمن طراحی کرده سوق می‌دهند.

فارسی با بیان اینکه مهم‌ترین وظیفه و رسالت اصلی زن همسرداری و فرزندپروری است، گفت: در واقع طبق فرموده قرآن زن کشتزار تربیت و تولید انسان به‌عنوان اشرف مخلوقات است، اگر زنان ما در عرصه اجتماع و مسائل فرهنگی و دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی وارد می‌شوند در واقع تلاشی مضاعف و قابل‌تقدیر است به شرط اینکه اصول را رعایت کرده و از وظیفه اصلی خود غافل نشوند.

وی با بیان اینکه غرب به این نتیجه رسیده که برای رسیدن به اهداف خود باید از زن شروع کند و اگر زن را از مسیر خارج کند می‌تواند خانواده را نیز از مسیر خارج کند، گفت: امروز ضرورت دارد زنان ما بیش از پیش با آگاهی و بصیرت مواظب و مراقب توطئه‌های دشمن باشند.

* حضرت زهرا(س) بنیان‌گذار جهاد تبیین بود

مسئول بسیج رسانه شهرستان ملایر نیز در ادامه گفت: امروز جنگ رسانه‌ای دشمن جنگ نابرابر است و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، دشمن با تحریف انقلاب، جای ظالم و مظلوم را عوض می‌کند.

شهرام ذبیحی با بیان اینکه خبرنگاران ما باید مانند حضرت زهرا(س) جهاد تبیین را مدنظر داشته باشند، گفت: حضرت زهرا(س) از اولین کسانی بود که جهاد تبیین را انجام دادند؛ ولایتمداری و ولایت‌شناسی حضرت زهرا(س) بر کسی پوشیده نیست و در مسیر ولایت‌مداری از چیزی نمی‌ترسیدند و خود حضرت زهرا(س) در واقع بنیان‌گذار جهاد تبیین بودند.

وی بیان کرد: در این جنگ نابرابر یکی از دغدغه‌های رسانه‌ها و خبرنگاران باید جهاد تبیین باشد و ما امروز باید با تأسی از حضرت زهرا(س) این مهم را انجام دهیم.

در پایان این جلسه از بانوان خبرنگار شهرستان ملایر از سوی سپاه ناحیه ملایر و بسیج رسانه شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات