در شهر بن برگزار شد؛

مراسم جشن با شکوه ولادت کوثر قرآن

جشن ولادت حضرت زهرا سلام الله علیها در کانون حکمت شهربن برگزار و از مادران دارای فرزند معلول، تجلیل شد.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۵۲
|
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ در این مراسم با شکوه حجت الاسلام  طادی با تیریک ولادت با سعادت کوثر قرآن حضرت زهرا سلام الله علیها،گرامیداشت مقام مادر و روز زن، به ترسیم نقش منزلت و جایگاه حضرت زهرا سلام الله علیها و منزلت مادر اشاره کردند گفت: هـدف از بیان منزلت و فضایل حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام، آگـاهی بیشتر و درک عظمت وجود حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام و درس آموختن از مکتب پر بار آن حضرت است.

کارشناس مسایل مذهبی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام از نظر زندگی مـادی؛ بشری چون دیگران است، اما از جنبه معنوی، به جایگاهی رسیدند که شناخت تمامی ابـعاد شخصیتی آن حضرت بسیار دشـوار و دسـت یابی به همه جوانب آن ممکن نیست، مقامی که آن بزرگوار در اثر بندگی خدا، شناخت و معرفت حضرت حق بدست آورده، مقامی بس عظیم و فضایل او بی شمار است.

وی اظهار کرد :مادر از نظر فرهنگ اسلام دارای جایگاه بسیار ویژه ای است ، پیامبر اکرم حضرت محمد صلی الله علیه و آله سلم می فرمایند"الْجَنَّةُ تَحْتَ أقْدامِ الْأُمَّهاتِ بهشت زیر پای مادران است" و در حدیثی دیگر فرمودند: " تَحْتَ أَقْدَامِ اَلْأُمَّهَاتِ رَوْضَةٌ مِنْ رِيَاضِ اَلْجَنَّةِ زیر پای مادران، باغی از باغ‌های بهشت است." فرمایشات گهربار پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله سلم نهایت درجه تکریم مادر است،یعنی هر کس بخواهد به عالی ترین مقامات انسانی دست یابد، مادر خود را مورد تکریم و محبت بسیار فراوان قرار دهد.

در آغاز این مراسم مدیرموسسه قلب کوچک ایمان نیز با خوش آمد گویی به دعوت شدگان، گفت:با هدف بالابردن سطح نشاط و امید دربین خانواده ها همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا سلام الله علیها این جشن باشکوه بارعایت تمام اصول بهداشتی برگزار شد.

هاجر مصلح  اظهار داشت: در این مراسم جشن بزرگ بالغ بر دویست مادر مددجو حضور دارند که با تقدیم شاخه گل از این مادران تجلیل می شود.

تلاوت آیات نورانی قرآن مجید،اجرای سرود ناشنوایان،شعرخوانی شاعران استانی و مولودی خوانی از دیگران برنامه های این مراسم بود.

ارسال نظرات