مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:

ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) در جامعه گسترش داده شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: باید متولیان امر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنند.
کد خبر: ۹۴۰۹۶۶۰
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۱

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین احسان‌الله محمدی در جمع خبرنگاران با تبریک میلاد صدیقه طاهره حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: این بانوی گرانقدر در طول عمر با برکت خود خدمات زیادی را به دین اسلام کرده و بهترین الگو برای دختران به لحاظ وبژگی‌های معنوی، اخلاقی و دینداری است.

وی حضرت فاطمه زهرا (س) را الگویی مناسب در تمام عرصه‌ها برای زنان و مردان جامعه دانست و گفت: به این بانوی بزرگوار به دلیل جامع‌ بودن شخصیت لقب «سیده النساء العالمین» داده‌اند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) افزود: حیا، عفت، فعالیت اجتماعی، سیاسی، جریان‌شناسی، امام‌شناسی و سایر موارد حضرت می‌تواند برای ما الگو باشد لذا در این عرصه‌ها فرهنگ سازی انجام شود.

محمدی با تاکید بر شخصیت و جایگاه والای حضرت زهرا(س) در پیشگاه پروردگار بیان کرد: اگر بندگی خدا در حضرت فاطمه‌ زهرا(س) نبود، ایشان صدیقه‌ کبری نام نمی‌گرفت زیرا صدیق کسی است که آنچه را می‌اندیشد و می‌گوید، صادقانه در عمل آن را نشان دهد.

وی با بیان‌اینکه باید ویژگی‌های شخصیتی حضرت زهرا(س) شناسایی و در جامعه گسترش داده شود، تصریح کرد: باید متولیان امر ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) را بررسی و شاخص‌ها و الگوهایی که می‌تواند برای تمام افراد الگو باشد را معرفی کنند زیرا انجام اینکار منجر به ایجاد امید در جامعه می‌شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان مهم‌ترین و بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س) را امام‌ شناسی دانست و گفت: بارزترین ویژگی حضرت زهرا(س)، امام‌شناسی ایشان بوده است، که نمونه بارز آن دفاع از حضرت امیر المؤمنین(ع) نه به عنوان همسر بلکه به دلیل امام بودن است که‌باید مورد توجه همگان‌قرار گیرد.

به گفته محمدی شناخت حضرت فاطمه زهرا (س) باید از ابزار روز نیز بهره‌مند شده و برای معرفی شخصیت حضرت نباید فقط مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد بلکه در جامعه امروز ما هدف دشمنان الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است لذا باید  از ابزارهای روز و رسانه‌های دیداری و شنیداری بهره ببریم تا از این طریق الگوسازی مناسب برای بانوان جامعه ما شکل بگیرد.

ارسال نظرات