فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام استان اردبیل :
فرمانده سپاه استان اردبیل گفت : امروز بسیج همانند دوران دفاع مقدس با کسب بصیرت و آگاهی های لازم در بحث سایبری نیز ورود مثمر ثمری داشته است
کد خبر: ۹۴۰۹۶۷۷
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶

خدمات بسیج به مردم، خدمات بی منت است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، سردار غلامحسین محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در جمع اعضای مجمع جهادگران استان اردبیل به تبیین ویژگی های جهادگران بسیجی پرداخت و گفت: امروز بسیج همانند دوران دفاع مقدس با کسب بصیرت و آگاهی های لازم  در بحث سایبری نیز ورود مثمر ثمری داشته بطوریکه با نقش افرینی در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی(ره) در 5 آذر سال 58 بسیچ مستضعفین را راه اندازی کرد، گفت: بسیجیان در نقش جهاد سازندگی  در دوران دفاع مقدس با ایمان عمیق خود سنگر سازان بی سنگری بودند که  با شجاعت و شهامت خود در آن دوران ماندگار جان پناه، پل،سنگر، درمانگاه  و مکانی برای نجات از حملات دشمنان ایجاد کنند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) با بیان اینکه سنگر سازان بی سنگر در جنگ تمام عیار ایران اسلامی با قدرت های بلوک شرق و غرب که در حقیقت جنگ بین اسلام با کفر بود درخشیدند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیافتد گفت: این خود مایه افتخار ایرانیان است چراکه پیش از این در جنگ های گذشته قسمتی از خاک ایران از وطن جدا شده است.

وی با بیان اینکه استقلال و عظمت کشور مدیون ایثار شهدا و رزمندگان است، گفت: دفاع مقدس به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گنجینه ای است که به ما هویت و قدرت داد.

سردار محمدی اصل در ادامه سخنان خود به دوران بعد از جنگ سخت نیز اشاره کرد و گفت: بعد از شکست های متوالی دشمنان در برابر رزمندگان ما، آنها به جنگ نرم روی آوردند تا در این عرصه به اهداف خود برسند.

وی به پیشینه جنگ نرم در صدر اسلامی اشاره کرد و گفت: در زمان پیامبر اکرم(ص) نیز در جنگ صفین دشمنان بعد از اینکه نتوانستند در جنگ های رو در رو به اهداف خود برسند، به جنگ نرم و حیله های عمر و عاص متوسل شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه بصیرت و آگاهی در جنگ نرم مهم  و حیاتی است، گفت: در جنگ صفین ضعف ایمان و معنویت عده ای از جنگاوران سبب تغییر معادله جنگ شد و نبردی که با ایثار رزمندگان در آستانه پیروزی بود در نتیجه جنگ نرم دشمن و بی بصیرتی عده ای به صلحی انجامید که آسیب های زیادی متوجه جبهه حق شد.

وی 25 سال خانه نشینی حضرت علی(ع) را نتیجه جنگ نرم دشمنان و بی بصیرتی مردم آن دوران عنوان کرد و گفت: تنها عده قلیلی چون مالک اشتر بودند که با بصیرت بالا و ایمان قوی خود، تا آخرین نفس به امام و مقتدای خود وفادار ماندند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به عرصه فعلی نیز اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان با پیشرفت های علمی و تجهیزات روز و مدرن این بار در قالب فضای مجازی جنگ را به داخل خانه ها آورده اند و در این راه تلاش می کنند تا با شیوه های مختلف بین پدر و پسر ، مادر  و دختر فاصله ایجاد کنند تا با این روش به اهداف شوم خود برسند بنابر این در این عرصه نیز باید با افزایش آگاهی و بصیرت در بین اعضای خانواده ها به مقابله با دشمنان بپردازیم.

وی به ورود بسیج در بحث سایبری اشاره کرد و گفت: امروز بسیج همانند دوران دفاع مقدس با کسب بصیرت و آگاهی های لازم  در بحث سایبری نیز ورود مثمر ثمری داشته بطوریکه با نقش افرینی در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نقشه های دشمنان را خنثی کرده است.

سردار محمدی اصل به نقش مادران در جنگ نرم بویژه فضای مجازی اشاره کرد و گفت: مادران ما امروز همانند دوران دفاع مقدس و فراتر از آن در صدر اسلام مانند حضرت ام البنین(س)  که فرزندان خود را تقدیم اسلام کرد، با تربیت فرزندان صالح و شایسته در این جنگ نیز سربلند شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل بسیج سازندگی توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: بنابر نیازی که جهت پیشرفت و آبادانی و محرومیت زدایی در کشور احساس می شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 79 بسیچ سازندگی را راه اندازی کرد تا آرمان های انقلاب اسلامی در این عرصه بدست توانمند بسیجیان جهادگر محقق شود.

خدمات بسیج به مردم، خدمات بی منت است

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به ویژگی های شیعیان اشاره کرد و گفت: اخلاص، ایمان، خداباوری و دشمن شناسی و استکبار ستیزی از جمله مهمترین ویژگی های شیعه است که همه این ویژگی ها امروز در جهادگران تجلی یافته  و آنها با تمام وجود جهت خدمت به مردم و کسب رضای الهی شبانه روز تلاش می کنند.

وی به کارنامه درخشان بسیج سازندگی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: برهه کرونا و درخشش بسیجیان در این عرصه، تنها نمونه ای از کار جهادی بسیج است.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه خدمات بسیج به ویژه جهادگران در بزنگاه های حساس قابل جبران نیست، گفت: در روزهای آغازین شیوع کرونا که دشمنان به اصطلاع متمدن و پیشرفته غرب بر سر تصاحب یک دستمال، جنگ راه می انداختند  و از رسیدن تجهیزات پزشکی به کشور ما ممانعت می کردند، در سایه ایثار بسیج به ویژه گروههای جهادی بود که کشور در زمینه تولید انواع ماسک به خود کفایی رسیده و به صادر کننده این محصول استراتژیک مقابله با کرونا  نیز در منطقه تبدیل شد.

وی با بیان اینکه دستیابی به واکسن کرونا که تنها چند کشور معدود به ان دست یافته بودند در اوج ناباوری کشورهای مستکبر به ویژه آمریکا و غرب اتفاق افتاد و دانشمندان جهادی ما در سایه ایمان قوی به این امر مهم نیز دست یافته و جهان استکبار را حیران کردند.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به  علما و روحانیون جهادگر نیز اشاره کرد و گفت: در برهه ای که به دلیل شیوع کرونا، کسی جرات ورود به بخش کرونایی را  نداشت، پزشکان و پرستاران متعهد ما جهادی وار وارد عرصه شده و با ایثار خود به مقابله با کرونا پرداختند و در این میان روحانیون نیز با روحیه جهادی در کفن و دفن درگذشتگان کرونا نقش آفرینی کردند و با رعایت پروتکل های بهداشتی پیکر درگذشتگان  بر اثر کرونا را همانند روزهای عادی با رعایت شرایط اسلامی کفن و دفن کردند.

وی با بیان اینکه کار روحانیون در کنار پزشکان و پرستاران که مستقیما درگیر ویروس کرونا بودند قابل جبران نیست، گفت:  این درحالی بود که بسیاری از غرب زندگان به دلیل ضعف ایمان و سستی که در آن غوطه ور بودند ، از صحبت با تلفن نیز واهمه داشتند چراکه می ترسیدند از این طریق گرفتار کرونا شوند.

سردار محمدی اصل با بیان اینکه خدمت بسیج به عموم مردم به ویژه اقشار مستضعف و آسیب پذیر جامعه، خدمت بی منت است، گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، گروه های جهادی کمک های خیرین گرانقدر و نهادهای انقلابی را که  بیش از 135 میلیارد بود در قالب بسته های معیشتی، کمک های مومنانه و بسته های بهداشتی به درب منازل خانواده های کم برخوردار و آسیب دیده از کرونا رساندند.

وی به احداث خانه محروم توسط گروه های جهادی اشاره کرد و گفت: در کنار این همه خدمت بی منت، امروز در اوج سرمای زمستان گروه های جهادی با حضور در مناطق محروم به احداث خانه برای محرومین می پردازند که این روحیه و این ایثار را نمی توان با  اثار دنیوی جبران کرد.

فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در پایان سخنان خود به وصیت نامه سردار دلها حاج قاسم سلیمانی نیز اشاره کرد و گفت: خدمت به مردم به ویژه مستضعفین خواسته سردار حاج قاسم سلیمانی از جهادگران است.

وی به کارهای جهادی فرمانده جبهه مقاومت اشاره کرد و گفت: سردار دلها  در کنار امداد رسانی به مردم در بحران ها و بلایای طبیعی ، با وحدت آفرینی در جبهه مقاومت، فاطمیون، حیدریون، زینبیون و مدافعان حرم را با مذاهب، اقوام و زبان های مختلف کنار هم گرداورد تا به مناطق مظلوم  و گرفتار ظلم استکبار خدمت کند.

سردار محمدی اصل از جهادگران خواست تا همانند حاج قاسم سلیمانی در تمام ابعاد و زمینه ها به محرومیت و مظلومیت زدایی بپردازند.

ارسال نظرات