خبرهای داغ:
یک کارشناس مسایل تربیتی:

دامان مادران خاستگاه تربیت برترین و بدترین انسان هاست

تبریز- یک کارشناس مسایل تربیتی در جمع خانواده های کارکنان سپاه میانه با تبیین نقش حساس و حیاتی مادران در تربیت نسل های انسانی، گفت: دامان مادران خاستگاه تربیت برترین و بدترین انسانهاست.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۱۴
|
۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام محمّد ولی پور با بیان اینکه هر دو والدین با رفتار، کردار و گفتار خود در تربیت فرزندان نقش دارند، نقش تربیتی مادران را بسیار بالاتر و موثرتر از نقش تربیتی پدران عنوان کرد و اظهار داشت: در تاریخ هم شاهد تربیت انسانهایی بسیار وارسته همچون محمد ابوبکر که تربیت یافته مکتب حضرت زهرا(س) بود و هم انسانهایی فرومایه ای همچون فرزند حضرت لوط(ع) هستیم که تربیت یافته مادری منحرف بوده است.

   وی با اشاره به جایگاه والای زن در اسلام و نگاه ابزاری غرب به زن به عنوان کالایی برای استفاده های جنسی، متذکر شد: ما در اسلام الگوهای بسیار شایسته ای از زنان داریم و حضرت زهرا(س) کامل ترین این الگوهاست که نه تنها الگوی زنان با ایمان بلکه الگوی تمامی بشریت اعم از زن و مرد در تمامی ادوار تاریخ بشر است.

   حجت الاسلام ولی پور افزود: درک جلالت و جبروت والای شخصیت حضرت زهرا(س) بسیار بالاتر از فهم بشر است و تنها شمه ای از این معرفت وجودی آنحضرت در عرصه محشر برای مخلوقات متجلی و نمایان خواهد شد.

   این کارشناس مذهبی با تاکید بر ضرورت دقت در انتخاب همسر برای بهره گیری از آرامش خانواده، متذکر شد: محبت نسبت به همدیگر، سرمایه ای است که با جریان عقد بین زوجین، خداوند در دل آنان قرار می دهد و حفظ این سرمایه عظیم توسط همسران موجب تربیت انسانهایی وارسته از دل خانواده های ایمانی خواهد شد و عدم دقت در نگهداری این سرمایه با رفتارهای نامناسب، عدم قناعت، زیاده خواهی، خیانت و ...، نه تنها کانون خانواده را متزلزل خواهد کرد بلکه موجب انحراف فرزندان و آثار سوء تربیتی در آنان خواهد شد.

دامان مادران خاستگاه تربیت برترین و بدترین انسان هاست

   آیین گرامیداشت هفته زن و ولادت حضرت زهرا(س) در بین خانواده های کارکنان سپاه میانه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها