مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: احیاء امر به معروف در جامعه مستلزم تحقق وحدت "علمی" در جامعه است و این ستاد باید نقش پل ارتباطی بین ایده سازان، اندیشه ورزان و افراد صاحب نظر برای ایجاد تحول باشد.
کد خبر: ۹۴۰۹۸۹۰
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از زاهدان، مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور طی سفر یکروزه به زاهدان در دیدار با دبیر و معاونین ستاد امر به معروف ونهی از منکر؛ مولوی سلامی عضو مجمع خبرگان رهبری و مسئولان دانشکده مذاهب اسلامی با اشاره به ضرورت توسعه اقدامات و برنامه های فرهنگی در مسیر احیاء حداکثری این دو فریضه اظهار داشت: بزرگترین و بارزترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در سیستان وبلوچستان مساله اجرای عملی وحدت شیعه و سنی است که برهم زدن آن نیز به عنوان یک منکر بزرگ محسوب می شود.

حجت الاسلام رضوی با اشاره به تاکید و توجه ویژه امام خمینی (ره) به اجرای این دو فریضه واجب در جامعه تصریح کرد: دغدغه مندی امام راحل در خصوص این مساله تا حدی بود که ساواک بر اساس امر به معروف و نهی از منکر امام راحل را می شناخت؛ اگر این عنصر در کلام و عمل ایشان نبود امروز شاهد این تحول عظیم و شکل گیری جریان های مقاومت و مردمی در سراسر منطقه نبودیم.

وی تاکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید باید به شکلی نقش پل ارتباطی بین ایده سازان، اندیشه ورزان و افراد صاحب نظر برای ایجاد تحول به ویژه در این حوزه را ایفا و از اندیشمندان جامعه جهت پیشبرد این امر مقدس استفاده کند که در این راستا تحقق وحدت علمی میان این افراد امری اجتناب ناپذیر است.

وی افزود: به زودی پیش نویس تفاهم نامه مشترک میان ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان وبلوچستان و دانشگاه مذاهب اسلامی این استان با پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور آماده می شود که در قالب آن قرار است اقدامات فرهنگی و علمی متعددی در راستای احیای فریضتین انجام شود.

مسئول پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور همچنین جایگاه و نقش گروه های جهادی در مسیر پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی و خدمت بی منت به مردم را بسیار ارزشمند و غیرقابل انکار برشمرد و تاکید کرد: ترغیب، تشویق، پشتیبانی و همکاری با گروه های جهادی مساله ای است که امروز می توان از آن به عنوان یکی از مهم ترین معروف های استان نام برد.

مولوی سلامی: حرکت خزنده منکرات از جوامع غربی به کشورهای اسلامی
مولوی نذیر احمد سلامی نیز در این دیدار اظهار داشت: اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر شکل نگیر بداخلاقی ها و معضلات اجتماعی گسترش می یابد که در همین راستا فعالیت ستاد امر به معروف ونهی از منکر یک ضرورت است.

نماینده سیستان وبلوچستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: متاسفانه مصادیق مختلف منکرات از جوامع غربی به صورت خزنده در حال ورود به کشورهای اسلامی است که تنها راه مقابله با این موارد احیای امر به معروف و نهی از منکر در کشور است و باید جلوی گسترش آنها را گرفت تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر تنها ویژه مردم نیست بلکه مسئولان و دولت مردان و علما نیز مشمول آن می شوند و همه باید یکدیگر را به سمت خوبی ها دعوت و در برابر منکرات ایستادگی کنیم.

تدوین کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن ارائه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته این ستاد در حوزه های مختلف اجتماعی و فرهنگی از تدوین کتاب جامع امر به معروف و نهی از منکر ویژه اهل سنت با همکاری و مشارکت ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، پژوهشکده امر به معروف و نهی از منکر کشور و علمای شیعه و سنی در آینده نزدیک خبر داد.

محسن اکبری خاطرنشان کرد: مراحل مقدماتی این کار انجام شده و سلسله جلسات نیز در سیستان و بلوچستان و قم با حضور نماینده ولی فقیه در استان انجام شده است.

ارسال نظرات