خبرهای داغ:

زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها حضور داشته و مبنا و منشا خیر و برکت جامعه باشند

شاهرود_سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها حضور داشته و مبنا و منشا خیر و برکت جامعه باشند
کد خبر: ۹۴۰۹۹۳۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی ایزدی فرد در مراسم بزرگداشت ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن ضمن عرض خیرمقدم و تبریک میلاد دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، به بیان ارزش و جایگاه والای بانوان در جامعه و خانواده اشاره نمود و پیشرفت هر چه بیشتر ایران عزیز را در گرو ارزش گذاری و آگاهی بانوان عنوان کرد، چراکه فرزندان و کانون خانواده همه و همه از وجود مادران تاثیرپذیر خواهند بود.
او به فرمایش عمیق و تاثیر گذار حضرت امام خمینی (رة) در این خصوص اشاره نمود و گفت: از دامن زن است که مرد به معراج می‌رود.
سرپرست دانشگاه صنعتی شاهرود به نقش پر رنگ زنان بعد از انقلاب اسلامی و درخشش در تمامی عرصه‌های علمی، پژوهشی و ورزشی پرداخت و تصریح نمود: این جایگاه نشانگر این است که نظام اسلامی در عمل اعتقاد به این دارد که زنان می‌توانند در تمام عرصه‌ها حضور داشته و مبنا و منشا خیر و برکت جامعه باشند.
ایزدی فر به نقش مادران شهدای دفاع مقدس و همچنین همسران شهدای مدافع حرم در این مراسم اشاره نمود و افزود: این مادران همچون الگویی فرزندان و همسران خود را در راه پیشرفت کشور و استقرار نظام اسلامی هدیه کرده و زینب وار ایستادگی نمودند.
سرپرست دانشگاه ضمن تاکید بر خودباوری به عنوان مهمترین مفهوم انقلاب، رمز موفقیت دانشگاه را تقدیر همگانی و ایجاد حس همدلی دانست و گفت: بانوان نقشی سازنده و غیرقابل انکار در جامعه و همچنین پیشرفت و توسعه دانشگاه دارند، به همین منظور دانشگاه سعی می‌کند هر ساله در حد امکان شرایط مناسب و تقدیر شایسته را از همکاران خانم به عمل آورد.
در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین فندرسکی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک این روز، با مرور تاریخ تفکرات انسانی در خصوص شخصیت و ارزش گذاری بر زنان، به تغییر دیدگاه قبل و بعد اسلام درباره جایگاه زن اشاره نمود و با بیان احادیث و روایاتی به اهمیت حضور بانوان در خانواده و اجتماع پرداخت.
در ادامه این مراسم فرهاد غلامی دانشیار فیزیولوژی ورزشی و عضو هئیت علمی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی در خصوص تغذیه سالم و ارگونومی در محیط کار توضیحاتی بیان نمود.
این مراسم به همت اداره کل امور فرهنگی این دانشگاه با حضور کارمندان و اساتید خانم در محل تالار کوثر برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها