خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی شهرستان ملایر خبر داد

متوقف شدن خودروی حامل مواد مخدر تریاک در ملایر/ دستگیری قاتل با هوشمندی پلیس

ملایر-فرمانده انتظامی شهرستان ملایر از متوقف شدن خودروی حامل مواد مخدر در ملایر و کشف بیش از ۱۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر تریاک  در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۰۰۵۶
|
۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ احمد ساکی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به گزارش واصله مبنی بر انتقال یک محموله مواد مخدر تریاک به وسیله یک دستگاه خودروی سواری در شهرستان ملایر، موضوع به صورت ویژه در دستور کار مامورین پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

وی افزود: پس از کسب مجوز قضایی و طی انجام کار اطلاعاتی موثر سرانجام موقعیت دقیق این خودرو شناسایی و در یک اقدام ضربتی این وسیله نقلیه توسط مامورین این یگان قبل از ورود به شهرستان متوقف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۲ کیلو و ۵۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک  کشف و یک متهم دستگیر شد که برای سیر مراحل قانونی، سوداگر مرگ تحویل مراجع قضایی شد.

وی با تشکر از همکاری مجدانه دستگاه قضائی در راستای اجرای موفق این عملیات عنوان کرد: شهروندان در صورت مطلع شدن از هر نوع فعالیت مجرمانه توسط سوداگران مرگ مراتب را بلافاصله به مرکز فوریت‌های ۱۱۰ اطلاع رسانی کنند.

*کشف ۷ قطعه اسکناس جعلی با هوشیاری پلیس ملایر

ساکی گفت: همچنین به دنبال اخذ اطلاعات از تهیه اسکناس تقلبی توسط فردی در شهرستان این موضوع  در دستور کار مامورین این یگان قرار گرفت و با انجام کار اطلاعاتی دقیق سرانجام مخفیگاه این متهم شناسایی و در بازرسی از آن در مجموع مبلغ ۵۵ میلیون ریال شامل ۷ قطعه اسکناس تقلبی کشف و ضبط شد و مشخص شد که متهم در این مکان حضور نداشته که با تشکیل پرونده مراتب دستگیری او تحت پیگرد قانونی مامورین قرار گرفت.

وی افزود: به دنبال وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل مخابراتی این موضوع به صورت ویژه در دستور مامورین کلانتری ۱۲ شهرستان قرار گرفت و با انجام کار اطلاعاتی دقیق سرانجام مخفیگاه متهم شناسایی و طی هماهنگی با دستگاه قضایی در یک عملیات غافلگیرانه توسط مامورین این کلانتری در حین سرقت دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر ابراز داشت: در بازرسی اولیه از متهم حدود ۲ متر کابل مسروقه مربوط به اداره مخابرات از وی کشف و ضبط شد که طی انجام تحقیقات فنی و تخصصی، متهم دستگیر شده به نه فقره سرقت اعتراف کرد که در ادامه با تشکیل پرونده این سارق حرفه‌ای به مراجع قضائی تحویل شد.

*دستگیری قاتل با هوشمندی پلیس ملایر

وی گفت: به دنبال اعلام وقوع یک فقره  درگیری، ضمن هماهنگی با دستگاه قضایی مامورین پلیس آگاهی به همراه سایر یگان‌های اجرایی مسئول بلافاصله در صحنه حضور یافته و در بررسی به عمل آورده متوجه می‌شوند، فردی حدوداً ۲۵ ساله به وسیله فرد یا افرادی نامعلوم مجروح شده و به بیمارستان انتقال یافته که بدنبال آن  به سبب شدت جراحات وارده در این مکان جان خود را از دست می‌دهد.

ساکی با اشاره به اینکه فرد یا افراد مجرم بلافاصله پس از ارتکاب این عمل مجرمانه متواری شدند شناسایی و دستگیری آن‌ها در دستور کار مامورین این یگان قرار گرفت، افزود: در همین ارتباط با تلاش علمی و فنی مامورین این یگان و انجام حدود ۴۸ ساعت پیگیری مستمر و بی‌وقفه و بکارگیری شگرد‌های خاص پلیسی، سرانجام فرد قاتل به همراه همدستش دستگیر می‌شوند.

وی افزود: با انجام تحقیقات فنی و تخصصی  صورت گرفته، متهمان به جرم خود اعتراف کرده و در ادامه با تلاش مامورین پلیس آگاهی آلت قتاله نیز کشف و ضبط شده که با تشکیل پرونده، فرد قاتل به همراه همدستش به مراجع قضایئی تحویل می‌شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر علت وقوع این رویداد تلخ و جبران ناپذیر را وجود اختلافات قبلی بیان کرده و افزود:  قانون بهترین و مطمئن‌ترین مرجع رسیدگی به اختلافات و دعاوی است و هر اقدام خودسرانه و خارج از قواره قانون برای فرد یا افراد غیرقابل جبران خواهد بود.

*برخورد پلیس با هر نوع اوباش‌گری قهرآمیز و قاطعانه خواهد بود

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر گفت: به دنبال ایجاد مزاحمت و شرارت توسط یکی از اراذل و اوباش سابقه‌دار، مامورین پلیس اطلاعات بلافاصله طی هماهنگی با دستگاه قضایی، مخفیگاه این مجرم سابقه‌دار را شناسایی و در یک اقدام ضربتی وی را در حین متواری شدن دستگیر کردند.

وی با بیان اینکه با تشکیل پرونده، این اوباش به دستگاه قضایی تحویل شد، بیان کرد: برخورد پلیس و دستگاه قضائی در مقابل هر نوع ایجاد مزاحمت و اوباش‌گری سرسختانه خواهد بود و پلیس ملایر به احدی اجازه نخواهد داد که برای شهروندان مزاحمت یا ناامنی ایجاد کند.

ساکی گفت: ماموران کلانتری ۱۱ شهرستان ملایر در اجرای مرحله دیگری از طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، یک سارق اماکن و معابر که به وسیله یک دستگاه خودرو نیسان در حال سرقت درب‌های آهنی بود، دستگیر شد.

وی ابراز داشت: در ادامه این طرح، ماموران این کلانتری یک معتاد متجاهر و یک سارق موتورسیکلت را نیز شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از محل اختفاء وی، یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه اوراق شده کشف و متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ملایر بیان کرد: در پی وقوع چند فقره انواع سرقت از پارکینگ‌ها و انباری‌های ساختمان‌ها در سطح شهرستان ملایر، اجرای مرحله دیگری از طرح مبارزه با سارقان با انجام کار اطلاعاتی دقیق، در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: در این ارتباط، ماموران کلانتری ۱۲ شهرستان مخفیگاه دو متهم را شناسایی و آنان را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.

ساکی بیان کرد: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته، به ۷ فقره سرقت انباری و پارکینگ‌های ساختمان اعتراف کردند و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه با تلاش ماموران این کلانتری، اموال مسروقه به ارزش ریالی ۳۰۰ میلیون ریال از نامبردگان کشف شد، گفت: از شهروندان در خواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند و پیشنهادات و انتقادات خود را در خصوص عملکرد پلیس از طریق سامانه ۱۹۷ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار