خبرهای داغ:

دبیرخانه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به میزبانی مراغه آغاز بکار کرد

تبریز- دبیر علمی سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری گفت: این کنفرانس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و با همکاری انجمن پدافند غیرعامل شمالغرب کشور در ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و دبیرخانه آن نیز طی روزهای اخیر آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۳۳
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک پورقهرمانی افزود: جنگ نرم، دفاع سایبری، امنیت سایبری، اصول پدافند سایبری، دیپلماسی پدافند سایبری، مقابله با حملات سایبری، پیشگیری و صیانت سایبری، نسل آینده تهدیدهای سایبری، شناسایی حمله‌های آینده سایبری، بومی‌سازی پدافند سایبری و پاسخ در قبال حمله‌های سایبری از محورهای این کنفرانس ملی است.

به گفته وی از دیگر محورهای این رویداد علمی می‌توان به «سرمایه اجتماعی ملی و پدافند سایبری»، «سرمایه اجتماعی بین‌المللی و پدافند سایبری»، «زیست‌بوم سایبری و نقش آن در پدافند سایبری»، «نقش سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در قلمرو پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قوانین و مقررات دخلی در حوزه پدافند سایبری»، «نقد و بررسی قواعد و مقررات بین‌المللی در حوزه پدافند سایبری»، «اولویت‌های برخورد در قبال تهدیدهای سایبری» و سایر موضوعات مرتبط اشاره کرد.

پورقهرمانی اضافه کرد: «پدافند سایبری و پاندمی کوئید ۱۹» محور ویژه سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری به شمار می‌رود و علاقه‌مندان به ارسال مقاله و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت این کنفرانس به آدرس http://hamayesh.iau-maragheh.ac.ir/cyber1401/fa/ مراجعه کنند.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه با بیان اینکه دو کنفرانس ملی نیز در این زمینه طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۸ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری سومین کنفرانس ملی پدافند سایبری با تاخیر به دلیل شرایط کرونایی و در راستای سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی در برنامه کار قرار گرفته است.

به گفته «پورقهرمانی» برگزاری این رویداد ملی فرصتی فراهم خواهد کرد تا اندیشمندان و محققان بتواند به تبادل افکار در زمینه پدافند سایبری بپردازند.

به گزارش ایرنا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه سه هزار دانشجو و ۱۱۰ عضو هیئت علمی تمام وقت دارد که در ۹ رشته مقطع دکتری، ۴۱ رشته کارشناسی ارشد و ۴۸ رشته کارشناسی در حال تحصیل و تدریس هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها