خبرهای داغ:
اصغری گفت: چه چیزی مهمتر از بیان دستاوردهای انقلاب و تبیین وقایع سال های انقلاب و رخدادهای این سال هاست. انقلاب اسلامی پشتوانه قوی مردمی و رهبری داهیانه ای داشت. اگر بسیج مردمی و تفکر استراتژیک نبود قطعا اتفاقاتی دیگر بر کشور غالب بود لذا اقدام امروز ما به پشتوانه تفکری است که در آن، آینده روشنی است.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۵۷
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۵

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، نشست خبری به مناسبت دهه فجر با حضور دکتر حسنعلی اصغری مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین، سرهنگ هادی بغدادی مسوول سازمان بسیج فرهنگیان استان قزوین و سرهنگ رسولی فر مسوول بسیج دانش آموزی و اصحاب رسانه صبح امروز در سالن جلسات بسیج اقشار سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین برگزار شد.

اصغری در این مراسم با اشاره به تشکیل انقلاب اسلامی با حضور مردم و راهبری امام راحل بیان کرد: زنده نگه داشتن آرمان بزرگی که از سال ۴۲ شروع شد و در سال ۵۷ پیروزی بزرگ حاصل شد و تاثیرات فراوانی که از سال ۵۷ بر تاثیرات جهانی از انقلاب اسلامی به جای ماند، همه نتیجه تفاوت انقلاب اسلامی با سایر انقلاب های جهان است.

وی گفت: انقلاب اسلامی بارقه امیدی برای همه مظلومان عالم و انسان های آگاهی که به دنبال سلطه گری و سلطه پذیری نبودند، ایجاد کرد. زنده نگهداشتن انقلاب و آرمان بزرگ، زنده نگه داشتن تمام مولفه های انسانی است.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین اظهار کرد: علت تفاوت انقلاب ما با سایر انقلاب های دیگر و طی کردن چهل سالگی اول و ورود به گام دوم انقلاب شامل سه مولفه فلسفه بلند انقلاب، مردمی بودن انقلاب و رهبری هوشمندانه انقلاب است.

اصغری عنوان کرد: برای مسیر پیش رو باید همه تلاش کنیم. با توجه نگاه مشارکت جویانه مردم و نگاه عمیق امام راحل و حضور طیف های مختلف جامعه، باید امروز به این طبل بکوبیم که میزان مشارکت همچون گذشته باید وجود داشته باشد و هر که در این مشارکت حضور فعال دارد جایگاه رفیع تری دارد و رمز ماندگاری شهید سلیمانی همین بود که برای نزدیک کردن انسانها در طیف های مختلف به یکدیگر تلاش می کرد.

وی افزود: امروز همه ما باید برای از بین بردن تعارضاتی که ممکن است وجود داشته باشد تلاش کنیم تا مردم خودجوش در این مراسمات حضور یابند و دانش آموزان بتوانند با ظرفیت و توانمندی خود این مناسبات را سیاست‌گذاری و راهبری نمایند که قطعا موفقیت در پیشبرد انقلاب بیشتر می شود.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در ادامه تصریح کرد: در راستای سند تحول بنیادین به دنبال تربیت تمام ساحتی هستیم و رسالت ما در آموزش و پرورش تربیت سیاسی و اجتماعی دانش آموزان است و اگر از ما کوتاهی رخ دهد در یکی از ساحت های شش گانه کوتاهی کرده ایم. چه چیزی مهمتر از بیان دستاوردهای انقلاب و تبیین وقایع سال های انقلاب و رخدادهای این سال هاست. انقلاب اسلامی پشتوانه قوی مردمی و رهبری داهیانه ای داشت. اگر بسیج مردمی و تفکر استراتژیک نبود قطعا اتفاقاتی دیگر بر کشور غالب بود لذا اقدام امروز ما به پشتوانه تفکری است که در آن، آینده روشنی است.

اصغری تصریح کرد: توجه به رخدادها و تحلیل دقیق رویدادها بدون دانش سیاسی امکان پذیر نیست لذا برای این امر باید به طور هوشمندانه به تحلیل دقیق رویدادها پرداخت. در این مسیر مهمترین موضوع این است پیشرانه ها را تعریف نماییم و کسی می تواند این پیشرانه ها را بسازد که تحلیل های کارشناسی شده بر مبنای واقعیات و فرصت های امروز محیط، تصویری ایجاد نماید.

وی با اشاره به اهمیت تربیت سیاسی و اجتماعی عنوان کرد: یکی از وظایف آموزش و پرورش، انتقال مفاهیم و ارزش هاست که این انتقال ارزش ها از طریق ساحت سیاسی و اجتماعی صورت می گیرد. اگر آموزش و پرورش این میراث وجودی انقلاب را منتقل نمی کرد، نسلی همچون علی لندی پرورش نمی یافت. اگر مردم بین حرف و عمل ما یگانگی نبینند از ما دور می شوند لذا باید کاری را بپذیریم که توانایی انجام آن را داریم.

مدیرکل آموزش و‌پرورش استان قزوین در ادامه اضافه کرد: لذا نیازمند کسانی هستیم که با نگاه علمی پایبند مسایل دینی خود نیز هستند. اگر امروز می خواهیم اندیشه های بلند امام و منویات عمیق رهبری را پیاده سازی کنیم نیازمند رشد و توانمندی هستیم. امروز ما به امکانات و منابع و فرصت ها مجهز هستیم تا از ظرفیت جوانان انقلابی برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده نماییم.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در انتقال مفاهیم و ارزش های انقلابی بیان کرد: رسانه ها با تولید محتوای خوب و جذاب کمک کنند تا ارزش ها و مفاهیم با روش های مناسب به کودکان و نوجوانان ها منتقل شود. اگر به دنبال موفقیت هستیم باید تحلیل دقیق بر گذشته داشته باشیم. و پویش های بسیج دانش آموزی در راستای مردمی شدن اقدامات بسیار خوبی است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها