خبرهای داغ:
همدان- استاندار همدان گفت: ما باید فرهنگ اجتماعی خود را در بحث فرزندآوری و ازدواج متحول کنیم و آنچه که مطرح می‌شود این است که روال ازدواج آسان شود.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۷۷
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
ما باید فرهنگ اجتماعی را در بحث فرزندآوری و ازدواج متحول کنیم/زمینه ازدواج آسان فراهم شود

به گزارش خبرگزاری بسیج، علیرضا قاسمی فرزاد امروز در یازدهمین اجلاسیه مجمع بسیجیان استان همدان، ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و فرا رسیدن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: بسیج مایه فخر و مباهات همه مردم ایران است.

وی با بیان اینکه بسیج امروز آن شجره طیبه‌ای که امام(ره) غرس کرد تبدیل به یک درخت تنومندی شده است و در تمام کشور وجود دارد، گفت: امروز بسیج در تمام عرصه‌ها حرفی تخصصی برای گفتن دارند و افتخار ما این است که از استان همدان چند وزیر در کابینه دولت سیزدهم داریم که فعالیت می‌کنند.

استاندار همدان ابراز داشت: موضوع افزایش جمعیت از سالیان گذشته مورد توجه بود و در زمانی مورد بی‌توجهی قرار گرفت که تبلیغ شد فرزندآوری کمتر شود اما در یک مقطع زمانی رهبر معظم انقلاب بر این مورد تأکید داشتند.

وی افزود: نکته اساسی این است که ما باید فرهنگ اجتماعی خود را در بحث فرزندآوری و ازدواج متحول کنیم و آنچه که مطرح می‌شود این است که روال ازدواج آسان شود اما نرخ رشد در استان ما 1.69 درصد است و ما نباید به این رقم دلخوش باشیم و جای نگرانی دارد.

قاسمی فرزاد ادامه داد: استان همدان به عنوان قطب دانشگاهی غرب کشور همواره مورد توجه و اشتیاق استان‌های غرب کشور است که بعد از تحصیل در این استان می‌مانند و این مورد باعث می‌شود مقداری نرخ رشد ما از جمعیت این افراد متأثر شود.

وی افزود: باید فرهنگسازی شود که زمینه ازدواج آسان فراهم شود و فکر اساسی برای افزایش سطح درآمد خانوارها داشته باشیم چراکه شاهد افزایش قیمت اجناس به صورت روزانه در بازار هستیم و باید برای این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود تا مردم بتوانند زندگی خود را اداره کنند و دولت تمام توان خود را برای این کار گذاشته است که مردم آسایش داشته باشند.

استاندار همدان در خصوص مبحث آب در استان گفت: زمانی در دولت هفتم و هشتم جشن گندم گرفته شد و این در حالی است که گندم منابع آبی فراوانی نیاز دارد و اکنون از 12 میلیون تن گندمی که نیاز کشور است بیش از 7 میلیون تن گندم وارد می‌کنیم و این برنامه‌ای است که در دولت هفتم و هشتم انجام شده و گریبانگیر ما هم شده است.

وی با اشاره به افزایش قیمت میوه و تره‌بار در همدان گفت: به سرعت باید میادین میوه و تره بار در مراکز شهر افزایش یابد تا کمکی برای اقشار متوسط شهر باشد.

قاسمی‌فرزاد در خصوص مبحث فناوری و دانش بنیان کردن امور ابراز داشت: باید به سرعت واحدهای تولیدی و بخش صنعت و معدن را به این سمت و سو سوق دهیم و آموزش و پرورش باید در جذب معلم از بین جوانان تحصیل کرده، مؤمن و علاقه‌مند تمام سعی خود را بکند.

وی در خصوص طرح رتبه‌بندی معلمین تصریح کرد: امیدواریم این طرح به زودی اجرا شود و معلمین ما حتما پیگیر حق و حقوق خود باشند؛ اما فرایندی که دیگران دارند ریل‌گذاری می‌کنند منتج به نتیجه خوبی نیست و دولت باید در سطح کلان نسبت به افزایش حقوق و دستمزد معلمین داشته باشد.

استاندار همدان مطرح کرد: نظام اصلاح حقوق و دستمزد در دست کار است تا یک نُرم واحد برای شاغلین دستگاه‌های اجرایی گرفته شود و متناسب با کار، فرد دستمزد دریافت کند؛ ضمن اینکه باید جایگاه و شأن معلم ارج نهاده شود و بهترین مؤلفه باید در اختیار معلم باشد و در این مسیر باید از کارگروه‌ها کمک گرفته شود که از توان بسیار بالایی برخوردار هستند و بسیار دقیق مسائل را موشکافانه تبیین می‌کنند که در جلسات شورای اداری هم از این افراد استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات