رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس گفت: با جدی گرفتن رویداد گام دوم به سوی دانشگاه نسل چهارم پیش خواهیم رفت.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۸۵
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم با رویداد گام دوم

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، نشست یکروزه رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد با حضور عبدالله محمدی مدیرکل آزمایشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی و با شرکت رؤسای دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان‌های فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد و معاونان پژوهش و فناوری و مدیران مراکز رشد و فناوری این سه استان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست اظهار کرد: در چهلمین سالگرد تأسیس دانشگاه آزاد اسلامی رویداد مهم گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی در شرف برگزاری است و همه واحدها در سراسر استان‌ها در تلاش و تکاپو هستند تا این رویداد به بهترین شکل برگزار شود.

محمدرضا قائدی با اشاره به برگزاری سه کارگاه ویژه در راستای برگزاری این رویداد در استان فارس بیان کرد: پس از اعلام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تصمیم به برگزاری رویداد گام دوم، تقسیم کار و تعیین وظایف در قالب کارگروه‌های خاصی در این استان صورت پذیرفت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس توضیح داد: اگر ادعا می‌کنیم که دانشگاه آزاد اسلامی یک دانشگاه شبکه‌ای است باید همه زنجیره اعضای این شبکه در این کار حساس و مهم نقش داشته باشند و با کار جمعی و مشارکت جمعی بتوانیم به ایجاد هزار گروه پژوهشی هزار شرکت فناور و هزار شرکت استارتاپی نائل شویم.

قائدی افزود: برای برگزاری رویداد گام دوم نمی‌توان فقط از مراکز استان‌ها توقع کار داشت؛ بلکه باید تک ‌تک واحدهای دانشگاهی استان‌ها وظایف خویش را در این راستا به عهده بگیرند که بر همین اساس در استان فارس با استفاده حداکثری از نیروهای توانمند هیئت علمی و دانشجویی و نیروهای جوان انقلابی با سرپرستی رؤسای جوان واحدها بخشی از آمار تکلیفی این رویداد در شرف گردآوری و اجراست.

حرکت به سمت دانشگاه نسل چهارم با رویداد گام دوم


قائدی بیان کرد: در این دانشگاه برای بخش‌های مختلف از جمله سند تحول و تعالی و آمایش استان و رویداد گام دوم مسئول مستقیمی از میان هیئت علمی و رؤسای واحدها انتخاب و تیم‌های متبحر و متخصصی برای این منظور تشکیل شده است.

وی ابراز امیدواری کرد با جدی گرفتن این سه مقوله یعنی آمایش، سند تحول و تعالی و رویداد گام دوم بتوانیم در راه رسیدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم گام برداریم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز هم در این جلسه گزارش جامعی از فرایند برگزاری کارگروه‌ها و جلسات هماهنگی اجرایی رویداد گام دوم در استان فارس ارائه کرد و توضیحات تفصیلی از آمار توانایی‌ها و قابلیت‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در استان فارس بیان کرد.

محمدامین شایگان از آمادگی کامل دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز و واحدهای استان فارس با توجه به دراختیار بودن آزمایشگاه‌ها و فضاهای پژوهشی بسیار کامل و پیشرفته در این واحدها برای حضور در رویداد گام دوم خبر داد.

در پایان از رادیو گام دوم که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد شیراز فعالیت خود را آغاز کرده، رونمایی شد.

 

انتهای پیام/

منبع:خبرگزاری آنا

ارسال نظرات
پر بیننده ها