معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در آئین یادواره 110 شهید عشایر استان تهران:

اگر از جوانان عشایر حمایت کنیم در حوزه های صنعت و کشاورزی، افتخار آفرینی می کنند

یادواره شهدای روستایی و عشایری استان تهران استان تهران، با حضور معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص)، قائم مقام امور عشایری کشور، رئیس بنیاد شهید شهرستان ری و جمعی از خانواده های شهدا و ایثارگر روستایی و عشایری در سالن شهید جنگروی سپاه حضرت سید الشهدا(ع) استان تهران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۲۹۵
|
۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

سردار محمد جعفر اسدی ، معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) در این مراسم اظهار داشت: تعداد کلمات عشایر متشکل از 5 کلمه متبرک به پنج تن آل عبا است که «ع» نشات گرفته از عشق به اهل بیت است؛ «ش» علامت شجاعت و شکیبایی این مردم  و استکبار ستیزی آنان است؛ «الف» نشان آگاهی بر مسائل روز ؛ «ی» نشانه اقتدار  و یل قهرمان  کشور است «ر» نشان راستی و درستی و پاک طینت و حلال بودن رزق و روزی آنان است.

وی با اشاره به نقش همه اقشار مردم در دوران دفاع مقدس گفت: عشایر خادمان بسیار توانمندی هستند که با کشاورزی، دامداری و دیگر کارهای مهم به کره خاکی خدمت می‌کنند.

وی افزود:   عشایر   بیش از 32 نوع محصول لبنی تولید می کنند و در خدمت همه مردم کره خاکی هستند، اما در مقابل افرادی هستند که همه روزه  گازهای گلخانه‌ای تولید کرده و   محیط زیست را تخریب می کنند و ما باید قدردان خدمات ارزشمند عشایر باشیم.

اسدی، با این سخن ارزشمند و تاریخی امام خمینی (ره) اشاره کرد که: عشایر  ذخایر انقلاب هستند و حقیقتا هم همینطور است چرا که عشایر در هر عصر و زمانی نشان دادند که ذخایر بسیار ارزشمندی هستند  و وقتی که انگلیسی‌ها در ساحل  جنوب پیاده شدند و به سمت کشور حرکت کردند و روس ها از شمال وارد کشور شدند عشایر غیور در مقابل آنها ایستادند. وی ادامه داد: در حالی که یک مسئول وابسته می گوید آمریکا اگر بخواهد ایران را ظریف یک ساعت ویران می کند، اما عشایر غیور خاک انگلیسی های متجاوز را به گورستان آنها تبدیل می کنند و قلم پای آنها را خرد کرده  و اجازه ورود آنها به کشور را ندادند، عشایر سند افتخار کشور هستند و در طول هشت سال دفاع مقدس هم عمده شهدای ما از عشایر بودند.

 همچنین در میان شعرا، علمای بزرگ کشور  از عشایری هستند که طینت پاک دارند و رزق  حلالی که عشایر در زندگی شان دارند آنها را اینگونه پاک سرشت تربیت می کند.

سردار اسدی اظهار داشت: در سوریه هم عشایر مقابل استکبار ایستادند و توانستند خط مقدم مبارزه را از داخل کشور به هزاران کیلومتر آنسوی مرزهای ایران اسلامی به جایی بکشانند که برای رسیدن به این خاکریزها باید 2 ساعت با هواپیما پرواز کنید و 6 ساعت هم طی طریق نمایید تا به حلب برسید و از آنجا به خط مقدم نبرد بروید و براستی اگر عشایر نبودند داعش اکنون در تهران، همدان، اصفهان، شیراز  و سایر شهرهای کشور جولان می داد.

معاون بازرسی قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) افزود:  اگر قدر عشایر را بدانیم نیازی به هیچ ابرجنایتکاری نداریم، و اگر از جوانان عشایر حمایت کنیم می‌توانند در حوزه های صنعت، کشاورزی، تولید  و سیاست افتخار آفرینی کنند.

وی اظهار داشت:، بنیانگذار جمهوری اسلامی از قشر عشایر آمد و تمام دنیا را دگرگون کرد و برخلاف ادعای سیاستمداران غربی و غربزده که بیان می کردند پایان قرن دینداری فرا رسیده است، اما امام آمد و تاکید کرد که قرن آینده قرن اسلام است و استکبار را مذلت کشاند و اکنون اگر انگلیس و آمریکا را با 40 سال قبل مقایسه کنید در می یابید که این کشورها ابرقدرت های چهار دهه پیش نیستند.

وی با اشاره به فرمایشات امام خمینی (ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نا اهلان  و نامحرمان بیفتد، تاکید کرد: ما همه مدیون شهدای عشایر و خانواده های معظم آنان هستیم  و به هیچ یک از کسانی که در انگلیس درس خوانده اند هیچ دینی نداریم چرا که آنها به ملت و کشور خیانت کردند.

در ادامه این مراسم از خانواده های شهدای عشایری تجلیل به عمل آمد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار