دیدار امام جمعه دهلران با کارآفرین جوان روستای بیشه دراز دهلران

حجت الاسلام سیدمحسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران با حضور در روستای شهیدپرور بیشه دراز، با ابراهیم آذرپیرا جوان تولید کننده دهلرانی که در محل روستا به تولید بلدرچین پرداخته است دیدار، و از همت والای این جوان کارآفرین تقدیر نمود.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۸۹
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ،حجت الاسلام سیدمحسن موسوی امام جمعه شهرستان دهلران با حضور در روستای شهیدپرور بیشه دراز، با ابراهیم آذرپیرا جوان تولید کننده دهلرانی که در محل روستا به تولید بلدرچین پرداخته است دیدار، و از همت والای این جوان کارآفرین تقدیر نمود.

پرورش بلدرچین به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص از معدود سرمایه گذاری‌هایی است که اصل سرمایه به سرعت در آن باز می‌گردد و روند سوددهی واحدهای پرورش دهنده این پرنده پرخاصیت سریع‌تر سامان می‌گیرد.

یکی از این،واحد‌های پرورش بلدرچین، متعلق به آقای ابراهیم آذر پیرا،جوانی اهل روستای بیشه دراز دهلران می باشد.

کارآفرین جوان آقای ابراهیم آذر پیرا بعداز فارغ التحصیلی درسال ۹۴ با بالا بردن سطح دانش خود و مشورت با دامپزشکان،برای پرورش بلدرچین آستین همت بالا زده و در فضایی کوچک  خانه ی پدری خود با پشتیبانی بسیج سازندگی سپاه  فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی در خصوص پرورش بلدرچین می گوید: با تحقیقات در زمینه‌ پرورش بلدرچین متوجه  ضریب امنیتی بیشتری این نوع نسبت به پرورش دیگر طیور شدم، و از مزایای مهم این طیور زودبازده بودن پرورش آن است، دوره پرورش بلدرچین خیلی کوتاه است و خیلی زود میتوانید کسب سود نمایید و از دیگر مزایای این پرنده مقاوم بودن در مقابل انواع بیماری هاست.

تولید را در زنجیره ی صنعتی آن، در حال حاضر به  ۲۰۰۰ قطعه گوشتی و ۲۰۰۰ تخم بلدرچین در هر دوره رسیده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار