نشست هم اندیشی و رونمایی از پوستر پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی با حضور دکتر جعفری معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کشور در دهلران برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۱۰۳۹۲
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،علی اصغر جعفری  در نشست هم اندیشی و رونمایی از پوستر پنجمین دوره تئاتر ملی خیابانی شرهانی به ظرفیت های هنری و تئاتر استان و دهلران اشاره و  اظهار داشت: بهره گیری از این ظرفیت نقش موثر و مفیدی در انتقال فرهنگ ایثار ، شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه دارد.

سید محسن موسوی امام جمعه دهلران به نقش تئاتر ملی شرهانی در معرفی حماسه های دفاع مقدس در این سرزمین اشاره و بر ضرورت توجه به یادمان های شهرستان و ایجاد المان های دفاع مقدس در شهرستان تاکید و گفت:توجه به یادمان شهدای شرهانی بصورت ویژه مد نظر باشد.

دکتر صادقی فرماندار ویژه دهلران هم معرفی ظرفیت های دفاع مقدس و سوابق این شهرستان در دفاع مقدس را یک ضرورت برشمرد و اظهار داشت: استفاده از زبان هنر و ظرفیت هنرمندان نقشی برجسته در این خصوص دارد.

مدیرعامل باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس تاکید کرد: ایلامیان گذشته از تعلقات دینی، انقلابی و ولایت مداری در جنگ تحمیلی سرزمین خود را رها نکردند و این را باید به خوبی بیان کرد و در این موضوع استان ایلام باید قطب تولیدات رسانه ای و موضوعات فرهنگی هنری شود.

جعفری به سختی کار هنرمندان در این عرصه هم اشاره کرد و یادآور شد: موزه های طبیعی و ظرفیت های بکر استان در دفاع مقدس باید حفظ و معرفی شوند.

وی ایجاد باغ موزه در دهلران و مهران با توجه به سوابق آنها در دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و  گفت: تلاش می شود تا این مناطق بیشتر دیده شوند.

لطیف صادقی تئاتر شرهانی را ظرفیتی فرهنگی به همت هنرمندان برای معرفی فرهنگ ایثار و شهادت در این سرزمین دانست و افزود: از هنرمندان شهرستان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همه هنرمندانی که از سراسر کشور هر ساله و امسال در این جشنواره نقش آفرینی می کنند،  قدردانی می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد ایلام نیز گفت: هنرمندان در این جشنواره تلاش می کنند شرهانی را با جلوه ای دیگر و در قالب هنر به نسل جوان معرفی کنند.

عمران خودآموز با بیان اینکه ۲ دوره تئاتر شرهانی بصورت منطقه ای و ۲ دوره بصورت ملی سال ۹۸ بدلیل کرونا به تعویق افتاد، افزود: امسال پنجمین دوره آن برگزار و دبیری این جشنواره امسال بدلیل سوابق فرماندار ویژه دهلران در امور فرهنگی به وی واگذار می شود.

معاون رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: برای معرفی تئاتر شرهانی از ظرفیت های کشوری استفاده و از هنرمندان این عرصه حمایت می کنیم.

ارسال نظرات