امام جمعه موقت شهرکرد گفت: مردم ولایتمدار، بیدار و با بصیرت ایران اسلامی جنایات آل سعود و امارات علیه مردم مظلوم را محکوم می‌کنند و در کنار مردم مظلوم یمن است.
کد خبر: ۹۴۱۰۴۷۶
|
۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن فاطمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرکرد، بیداری و بصیرت نسبت به رخداد‌های جهان را خصلت ویژه ایرانیان برشمرد و گفت: مردم ایران با محکوم کردن جنایات علیه مردم مظلوم یمن، در کنار آن‌ها ایستاده است.

خطیب جمعه شهرکرد،با اشاره به فرمایش حضرت امام علی علیه السلام در نهج البلاغه "الناس علی دین ملوکهم"؛ مردم به روش و طریقه حاکمان و پادشاهان خویش زندگی می کنند افزود: مصداق بارز این سخن حکیمانه است، چرا که امام حسین علیه السلام با همین استدلال از بیعت با یزید سرباز زد و فرمود "و علی الإسلام السلام إذا بلیت الأُمّة براعٍ مثْل یزیدٍ" اگر مثل تویی حاکم اسلام شود، باید فاتحه اسلام را خواند.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی، با اشاره به حدیث حضرت علی علیه السلام گفت: در این حدیث آمده که چطور یک جامعه روزگار سعادت و سربلندی را از دست می‌دهد و رو به فلاکت و حقارت می آورد، امامت و ولایت که رکن و شالوده دین است، زمانی که امامت کنار برود و به فروع دین پرداخته شود جامعه از مسیر درست فاصله می‌گیرد و خسارت‌های بسیاری بر مردم وارد می‌شود، در این جوامع آدم‌های رذل و فرومایه حاکم و برعکس، انسان‌های فاضل و دانشمند خانه نشین می‌شوند.

رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد،تصریح کرد:در تاریخ بیش از چهار دهه ی انقلاب اسلامی هم کم نبوده اند افرادی که هیچ اعتقادی به آرمان‌های انقلاب اسلامی و امامین انقلاب نداشتند،اما مسئولیت گرفتند و زیان‌های جبران ناپذیری به بار آوردند.

امام جمعه موقت شهرکرد، با اشاره به دوقطبی سازی‌های غیرعقلانی ایران با اسلام و گسترش باستان گرایی افراطی که این روز‌ها بین برخی از مردم به خصوص جوانان شایع شده است، ضمن محکوم کردن تقابل اسلام و ایران گفت: ایران کشور پرافتخار،کهن و دارای پیشینه‌ای درخشان است و کسی هم منکر این موضوع نیست، اما اسلام، تشیع و ولایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام همچون تاج کرامتی بر سر ایرانیان نشسته و همین امر باعث شده است تا امروز آوازه ایران اسلامی جهانی شود و هزاران بار بر درخشش و سربلندی ایران اسلامی در دنیا افزوده شود.

رییس حوزه علمیه امامیه شهرکرد،با تاکید بر اینکه برخی‌ها با وجود تمام افتخارات ایران اسلامی ندای باستان‌گرایی و ترویج ایران باستان سر می‌دهند، ادامه داد: این افراد با سر دادن شعارهایی مانند ایران کهن و ایران باستانی ذهن جوانان را به این مسئله سوق می‌دهند که ما را با عرب‌ها نسبتی نیست و با برخی اتهامات و موضوعات غیر واقعی بر افکار عمومی خدشه وارد می‌کنند.

امام جمعه موقت شهرکرد،بیان کرد: اگر بر اساس سخنان علامه شهید آیت الله مرتضی مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام که ایران و اسلام به‌صورت متقابل به یکدیگر خدمت کرده‌اند، چشم بر حقایق باز کنیم، متوجه خواهیم شد که موضوعات مطرح شده به‌ بهانه باستان‌گرایی بی‌پابه و اساس است.

حجت الاسلام  والمسلمین فاطمی با اشاره به اینکه برخی نویسندگان نیز بی‌محابا به حضور اسلام در ایران حمله و بی‌احترامی کرده‌اند، تصریح کرد: عبدالحسین زرین‌کوب در زمره این افراد قرار دارد که در کتاب یک قرن سکوت، به‌صورت آگاهانه اما متعصبانه برخی برهه‌های تاریخی را ترسیم کرده است که هم‌چنان این دست مطالب توسط مغرضان ترویج و نشر می‌شوند حال آنکه زرین‌کوب بعدها توبه‌نامه نوشت و بیان کرد که نگاهی متعصبانه به تاریخ داشته و نگاهش منصفانه نبوده است.

حجت الاسلام  والمسلمین فاطمی به حرمت شرعی نگهداری سگ در منازل اشاره کرد و افزود: فرهنگ نگهداری سگ در منازل و سگ گردانی در معابر، از غرب وارد شده است.

امام جمعه موقت شهرکرد با تأکید بر اینکه اسلام برای تمام موجودات عالم از جمله حیوانات ارزش و اهمیت قائل است، گفت: با اینحال راه دادن برخی حیوانات نجس و حرام‌گوشت از حیث فقهی حرام اعلام شده است، بنابراین راه یافتن آن به محل زندگی انسان بر طبق دستور و حکم شرعی اسلام پسندیده نیست، برخی خانواده‌ها این حیوان را در خانه نگهداری و یا سگ‌گردانی می‌کنند که زیبنده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت شهرکرد با انتقاد از اقدام برخی بازماندگان متوفیان نسبت به حک کردن تصاویر متوفیان زن بر سنگ قبور، بیان کرد: اسلام ارزش والایی را برای زن قایل است و نمی‌پسندد که تصاویر زنان در هر جایگاهی در معرض دید عموم و در ملأ عام قرار گیرد، این با ارزش و احترام زن در نزد اسلام مغایر است، بنابراین انتظار می‌رود که این رویه هر چه زودتر متوقف شود.

ارسال نظرات